«ضرب‌المثل‌های خیس» به بازار کتاب رسید
کد خبر: 3977378
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶

«ضرب‌المثل‌های خیس» به بازار کتاب رسید

کتاب «ضرب‌المثل‌های خیس» نوشته غلامرضا حیدری ابهری با قلمی روان و دلنشین برای مخاطبان نوجوان و جوان منتشر شد.

«ضرب المثل‌های خیس» به بازار کتاب رسیدبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی نشر کتاب جمکران؛ کتاب «ضرب المثل‌های خیس» اثری جذاب و دلنشین است که به قلم غلامرضا حیدری ابهری نویسنده آثار دینی و قرآنی برای کودکان به رشته تحریر در آمده و به همت انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده است.

این کتاب راوی ضرب المثل‌هایی است که در آن‌ها کلمه آب یا کلمات مرتبط با آن به کار رفته است. تصویرگری‌ها و کاریکاتور‌های این اثر نیز به سام سلماسی اختصاص دارد که به در چاپ دو رنگ و قطع مناسب به چاپ رسیده است.

در این کتاب، ۴۴۰ ضرب‌المثل گردآوری و همراه با شرح و توضیح و قصه آن‌ها با قلمی روان و دلنشین به نگارش درآمده است. این کتاب مخاطبان نوجوانان تا بزرگسالان را دربرمی‌گیرد و شیرینی ضرب المثل‌های ایرانی را به کام آنها می‌چشاند و سعی دارد آن‌ها را بار دیگر نقل و نبات محافل کند. کتابی که نه تنها برای خوانندگانش پندآموز است، بلکه کمک می‌کند تا در کلام و گفتار نیز سخنانی نغز و حکیمانه بر زبان جاری شود.

در بخشی از کتاب درباره ضرب‌المثل «کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی» آمده است: «وقتی تصمیم گرفتی کتابی را بخوانی، حتماً بخوان. حتی اگر یک آدم بی‌عقل گفت که کتاب خواندن به چه درد می‌خورد آن کتاب را کنار نگذار. وقتی تصمیم گرفتی به کلاس کشتی یا هر ورزش دیگری بروی حتماً برو حتی اگر یک آدم تنبل گفت ورزش فایده‌ای ندارد به حرفش گوش نده. وقتی تصمیم گرفتی با یک بچه با ادب و مهربان دوست شوی حتماً دوست شو، حتی اگر یک آدم حسود گفت ولش کن، تو ولش نکن!

خلاصه هر وقت تصمیم درستی گرفتی آن را انجام بده و به خاطر حرف‌های این و آن تصمیم درستت را عوض نکن. به قول قدیمی‌ها «کلوخ مباش که به هر آبی بخیسی»، کلوخ تکه‌های خشک‌شده گل هستند که آب خیلی راحت در آن فرو می‌رود و خیلی زود خیس می‌شود!»

یادآور می‌شود؛ کتاب «ضرب‌المثل‌های خیس» به قلم غلامرضا حیدری ابهری و در ۲۰۰ صفحه و با قیمت ۴۴ هزار تومان به همت انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام
captcha