شرکت در انتخابات حق‌الناس است / با انتخاب اصلح در سرنوشت خود تأثیرگذار باشیم
کد خبر: 3976790
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۰
امام‌جمعه بنجار:

شرکت در انتخابات حق‌الناس است / با انتخاب اصلح در سرنوشت خود تأثیرگذار باشیم

حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا با بیان اینکه شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح حق‌الناس است، گفت: با انتخاب اصلح و رأی به فرد انقلابی و برنامه محور و تحول‌گرا در سرنوشت خود تأثیرگذار باشیم.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسا، امام‌جمعه بنجار، 21 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر طی سخنانی به بیان مصادیق تقوا و شاخصه‌های آن، و رعایت حق‌الناس پرداخت و گفت: حق‌الناس در امور اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی بسیار مهم است؛ شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح حق‌الناس است و عدم حضور پای صندوق‌های رأی ظلم در حق خود و دیگران است.

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب اصلح، بیان کرد: اساساً ملاک و معیار جهت انتخاب اصلح بر اساس آموزه‎های دینی و مهدوی، معرفت و محبت و اطاعت از ولی خداست، چراکه هم خداوند و هم ولی خدا دستور داده‌اند در سرنوشت خود تأثیرگذار باشید، و خوش به حال دوستداران امام زمان(عجَ) که با اطاعت محض حق را یاری می‌کنند.

امام‌جمعه بنجار افزود: امروز مصداق بارز یاری دین خدا، نائب امام زمان(عج) و یاری کردن انقلاب و حکومت اسلامی است و شرکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح به معنای یاری کردن امام زمان(عج) و یاری کردن دین خداست‌.

وی اظهار کرد: دو اصل اساسی و مهم در انتخابات، این است که درست و به وقت تصمیم بگیریم و با بصیرت اخبار دروغ و عملیات روانی دشمن را خنثی کنیم تا بتوانیم با وحدت و همدلی انتخابی اصلح داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پارسا با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری امسال، گفت: رهبر معظم انقلاب خط و مشی را برای همگان روشن کرده و فرمودند که وعده‌ای ندهید که نتوانید آن را انجام دهید. عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی فقیر و غنی، برای مردم به یک سراب تبدیل شده است.

وی بیان کرد: مبارزه با فساد و تقویت تولید داخلی باید از مهمترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور آینده باشد. انتخابات فرصت مغتنمی برای مردم است، اینکه کسی بگوید به خاطر مشکلات معیشتی و اقتصادی در انتخابات شرکت نمی‌کند، راه حل مشکلات نیست بلکه با انتخاب اصلح می‌توانیم مشکلات اقتصادی و معیشتی را حل کنیم. با تماشای مناظرات تقریبا خوب و بد را از هم تشخیص می‌دهیم، ان‌شاءالله با انتخاب اصلح و رأی به فرد انقلابی و برنامه محور و تحول‌گرا در سرنوشت خود تأثیرگذار باشیم.

امام‌جمعه بنجار در خصوص انتخابات شورای شهر و روستا نیز تصریح کرد: راجع به شورا هم الحمدلله افراد مختلفی احساس تکلیف کردند و وارد صحنه شدند، شاخصه‌های یک شورای خوب آشنا به امور شهری اعتقاد به رفع مشکلات قدرت چانه‌زنی با مسئولان رده بالا، راستگویی، و دفاع از حقوق مردم است، مردم از عزیزانی که چهار سال شورا بودند گزارش عملکرد بخواهند عزیزانی که جدیداً وارد صحنه رقابت شده‌اند، برنامه‌های خود را اعلام کنند، بدون که دیگران را تخریب کنند، تا انتخابات خوبی داشته باشیم، در انتخابات به وعده‌های انتخاباتی دلخوش نباشیم، خط مشی و اخلاق انتخاباتی مهم‎تر است، از وعده انتخاباتی که مستلزم خدمت به مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام پارسا با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران، اضافه کرد: دختر در هر خانواده‌ای باعث برکت و افزایش روزی و رزق است و در تعالیم اسلام زن و دختر جایگاه ویژه‌ای دارد ان‌شاء‎الله دختران و بانوان ایران اسلامی با حفظ حیا و حجاب، رهروان شایسته‌ای برای حضرت معصومه(س) باشند.

حسین قدس‌نیا
انتهای پیام
captcha