انتقاد از ساخت فیلمی در مورد کشتار مسلمانان در کرایست‌چرچ
کد خبر: 3976737
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

انتقاد از ساخت فیلمی در مورد کشتار مسلمانان در کرایست‌چرچ

ساخت فیلمی با محوریت کشتار مسجد کرایست‌چرچ باعث انتقاد مسلمانان نیوزیلند شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از RNZ، انجمن مسلمانان کانتربری نیوزیلند با انتقاد از ساخته شدن فیلمی در مورد کشتار مسجد کرایست چرچ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساخت فیلمی در مورد این موضوع بسیار زود بوده و این حادثه همچنان برای بسیاری از مسلمانان تازه است.

عبدغنی علی، سخنگوی انجمن مسلمانان کانتربری گفت هنوز حساسیت‌های زیادی در مورد حوادث غم‌انگیز کشتار کرایست‌چرچ وجود دارد.

علی گفت: اگرچه ما نخست‌وزیر(جاسیندا آردرن) را به دلیل واکنش مناسب و عملکردش در مورد این حادثه فردی شایسته می‌دانیم اما حالا زمان ساخت فیلم در مورد این حادثه نیست.

وی گفت: تولیدکنندگان باید اطمینان حاصل کنند که یافته‌های کمیسیون تحقیقات سلطنتی درباره حملات را خوانده و این نکته را بدانند که آژانس‌های اطلاعاتی نیوزلند قبل از حملات فقط بر تهدید تروریستی از سوی جامعه مسلمان تمرکز داشته‌اند.

انجم رحمان، سخنگوی شورای اسلامی زنان نیوزیلند هم گفت که او از ایده کسب سود فیلمسازان از حملات مسجد کرایست‌چرچ و هر روایتی که قربانی محور نباشد، بسیار ناراحت است.

انتقاد از ساخت فیلمی در مورد کشتار کرایست‌چرچ/ آماده

قرار است فیلمی با بازی رز بیرن (Rose Byrne) در نقش نخست‌وزیر نیوزیلند، جاسیندا آردرن، در مورد پیامدهای این کشتار ساخته شود.

سایت Deadline گزارش داده است که این فیلم که آنها ما هستیم(They Are Us) نام دارد، با محوریت اقدامات نخست‌وزیر نیوزیلند بعد از این حادثه ساخته خواهد شد.

انتهای پیام
captcha