کمک مالی نمی‌کنید؛ حداقل بروکراسی‌های اداری را رفع کنید
کد خبر: 3976327
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
مدیر یک گروه جهادی خطاب به مسئولان؛

کمک مالی نمی‌کنید؛ حداقل بروکراسی‌های اداری را رفع کنید

مدیر گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر گفت: مسئولان اگر به فکر کمک و همراهی گروه‌های جهادی با اعطای کمک‌های مالی و رفع هزینه‌ها نیستند، حداقل به هماهنگی مکاتبات اداری و پیگیری‌های درون‌سازمانی برای اجرای بدون مشکل برنامه‌ها بپردازند.

به گزارش ایکنا، گروه‌های جهادی سال‌هاست که پای در عرصه خدمت‌رسانی به مناطق محروم کشور گذاشته و اقدامات فراوانی را در حوزه محرومیت‌زدایی از نیازمندان و مستضعفان انجام داده‌اند. این گروه‌ها که تعداد آن‌ها در کشور به بیش از ۴۰ هزار مورد رسیده است، منشأ برکات فراوانی برای مردم بوده‌اند. شاید بتوان گفت گروه‌های جهادی تنها جمعیتی هستند که بدون هیچ‌ منتی خدمات شایانی را طی سالیان گذشته در مناطق مختلف انجام داده‌اند. این گروه‌ها که وظیفه اصلی‌شان کمک به خانواده‌های نیازمند است، در حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله نیز وارد میدان می‌شوند.

همچنین، گروه‌های جهادی کشور بنا به تخصص اعضایشان، اقدامات خود را انجام می‌دهند. برخی به حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی وارد شده‌اند و به جای انجام اقداماتی همچون توزیع بسته‌ها و اقلام خوراکی و ... سعی می‌کنند که با توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار، زمینه اشتغال دائمی برای مردم این مناطق را فراهم کنند.

گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر یکی از گروه‌های جهادی ویژه بانوان است که طی 10 سال فعالیت خستگی‌ناپذیر خود در حوزه اشتغال‌زایی و رفع محرومیت از بانوان بی‌بضاعت و سرپرست خانوار و همچنین، آزادسازی بانوان زندانی جرایم غیر عمد، برنامه‌های بسیار تأثیرگذاری را در این حوزه انجام داده است.

اشرف یوسفی، مدیر گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر، در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با چگونگی راه‌اندازی و فعالیت‌های مختلف این گروه جهادی اظهار کرد: گروه سنگرسازان بی‌سنگر در سال ۱۳۹۰ و با توجه به نیازهای روز جامعه در حوزه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و ... راه‌اندازی شد و هم‌اکنون نیز تعداد 20 نفر به عنوان اعضای ثابت گروه مشغول خدمت هستند که مجموعه شورای حوزه مقاومت بسیج نیز در این زمینه با این گروه جهادی همکاری می‌کنند.

کمک مالی مسئولان نیازی نیست،‌ بروکراسی اداری را رفع کنند

یوسفی ادامه داد: فعالیت‌های مختلف گروه جهادی سنگر‌سازان بی‌سنگر در حوزه بانوان و خانواده، ایجاد اشتغال برای خانواده‌های کم‌برخوردار و نیازمند، خدمت‌رسانی به بانوان زندانی و آسیب‌‌دیده اجتماعی به‌ویژه خدمت‌رسانی به خانواده‌های کرونایی و ... تعریف می‌شود.

وی در ادامه افزود: متأسفانه امروز امکانات زیرساختی و تشکیلاتی برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان چندان مهیا نیست و می‌توان گفت هیچ‌گونه حمایتی از سوی هیچ نهادی انجام نمی‌شود؛ در صورتی که چنانچه حمایت‌های لازم از گروه‌های جهادی انجام شود، این‌ گروه‌ها می‌توانند خدمات شایسته و فراوانی را در زمینه رفع محرومیت و مشکلات نیازمندان ارائه کنند.

مدیر گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر بیان کرد: با تمامی مشکلات موجود، اعضای فعال گروه با انرژی و روحیه جهادی مشغول خدمت‌رسانی به مردم بوده و با قدرت تمام به دنبال دستیابی به اهداف اصلی خود که همانا خدمت‌رسانی بیش از پیش به محرومان و رفع نیاز‌های فراوان آسیب‌دیدگان اجتماعی است، هستند.

یوسفی با بیان اینکه تعامل با خیران زمینه را برای اجرای فعالیت‌ها و اقدامات بزرگتری فراهم می‌کند، گفت: تمامی گروه‌های جهادی کشور به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند و هیچ‌گونه انتظاری از مسئولان نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی نداریم. امیدواریم که همواره امکان خدمت و شرایط لازم برای خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشیم و خداوند متعال نیز این توفیق را به ما ارزانی کند.

وی تصریح کرد: گروه‌های جهادی از ابتدای راه‌اندازی به صورت خودجوش از جانب مردم مدیریت می‌شد و خواهند شد و به نوعی می‌توان گفت که این گروه‌ها همچون سازمان بسیج، نیرویی مردمی هستند. شاید همین مردمی بودن گروه‌های جهادی است که موجبات توسعه فعالیت‌های آن‌ها را علیرغم عدم حمایت نهادها و سازمان‌های مختلف فراهم می‌کند.

مدیر گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر اظهار کرد: یکی از خاطرات اعضای گروه جهادی ما این است که در سال ۹۶ به صورت خودجوش پیگیر آزادسازی بانوان زندانی شدیم که در ماه مبارک رمضان آن سال مبلغی نزدیک به ۳۵ میلیون تومان به صورت گلریزان از بین عزیزان مجموعه جمع‌آوری و به حساب صندوق زندانیان واریز شد. همچنین در سال ۹۹ نیز با وجود شرایط کرونایی اعضای گروه به فکر ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای رفاه خانواده‌های نیازمند به ویژه بانوان کم‌برخوردار و بی‌سرپرست و بدسرپرست افتادند که در این زمینه با مدیریت تأثیرگذار در حوزه مواد غذایی تبديلی و ... نزديک به ۵۰ بانو به صورت مستقيم و غير مستقيم شاغل شدند.

یوسفی با اشاره به برنامه‌های این گروه جهادی در ایام پیش از شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: مهمترین اقدامات گروه در دوران پیش از شیوع کرونا شامل ایجاد اشتغال به صورت کارگاه‌های خانگی، تهیه و تکمیل فهرست نیازمندان، سرکشی به خانواده‌های زندانیان، رسیدگی به معضلات و مشکلات خانواده‌های معتادان و معرفی به کمپ و در نهایت دعوت به کار و ... بود.

وی به برنامه‌های این گروه جهادی در دوران شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره و بیان کرد: تولید بیش از ۹۰ هزار ماسک و ۱۰ هزار گان بیمارستانی در اولین روزهای کرونا، شناسایی فهرست نیازمندان آسیب‌دیده از بیماری کرونا، گسترش مشاغل خانگی که در شرایط کرونا بتوانند در منزل کارآفرینی کنند، تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی و تحویل به خانواده‌های نیازمند، تقویت قطب سبزی خشک و مواد غذایی تبدیلی در گروه جهادی، طبخ غذای گرم در طول سال ۹۹، طبخ هر هفته ۵۰۰ پرس غذا و تحویل در درب منازل خانواده‌های بی‌بضاعت و آسیب‌دیده از کرونا، اهدای بیش از هفت هزار سبد معیشتی در ۱۲ مرحله برای خانواده‌های بی‌بضاعت، خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی در کنار کادر درمان در محل بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت، همراه شدن با خانه بهداشت برای ثبت اطلاعات بیماران کرونایی و ... از جمله فعالیت‌های گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر در ایام شیوع کرونا بوده است.

کمک مالی مسئولان نیازی نیست،‌ بروکراسی اداری را رفع کنند

مدیر گروه جهادی سنگرسازان بی‌سنگر با اشاره به نحوه همکاری مسئولان نهادهای مختلف با این گروه جهادی نیز تصریح کرد: تاکنون مسئولان شهرستانی در راستای همکاری و همراهی با گروه‌های جهادی چنانچه نیاز به مجوز و فعالیت‌های گسترده باشد، همراهی لازم را داشته‌اند و مدیران و فرماندهان مجموعه بسیج نیز همکاری فراوانی با ما داشته‌اند.

یوسفی در پایان سخنان خود با اشاره به وظایف مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مختلف در زمینه همکاری با گروه‌های جهادی بیان کرد: مسئولان اگر به فکر کمک و همراهی گروه‌های جهادی با اعطای کمک‌های مالی و رفع هزینه‌ها نیستند، حداقل هماهنگی مکاتبات اداری و پیگیری‌های درون‌سازمانی برای اجرای بدون مشکل برنامه‌ها را دنبال کنند. البته کمک‌های مالی از سوی خیران تأمین می‌شود و این عزیزان هستند که در مواقع لزوم به یاری گروه‌های جهادی می‌شتابند.

انتهای پیام
captcha