«وحدت»، جهان اسلام را در برابر جریان‌های انحرافى واکسینه می‌کند
کد خبر: 3971515
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲

«وحدت»، جهان اسلام را در برابر جریان‌های انحرافى واکسینه می‌کند

امام جمعه بشاگرد حفظ وحدت اسلامى را عامل مهمى برای واکسینه کردن جهان اسلام در برابر جریان‌های انحرافى دانست.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین غلامی، امام جمعه شهرستان بشاگرد، ظهر امروز، 24 اردیبهشت‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، اظهار کرد: خودم و همه مؤمنین را به تقوای الهی سفارش می‌کنم. یکی از مصادیق تقوا، پرهیز از حرام‌خواری است. پیامبر گرامی اسلام(ص) حتی استفاده از یک سنگ حرام در یک ساختمان را ، مایه ویرانی بنیان آن دانسته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است که طلب روزی حلال، افضل عبادات است، تصریح کرد: یکی از موهبت‌ها و نعمت‌های الهی که خداوند متعال به نظام دینی و اجتماعی ما ارزانی داشته، جمعیت است. خداوند در آیه 86 سوره اعراف فرموده است: «وَاذْكُرُوا إِذْ كُنْتُمْ قَلِيلًا فَكَثَّرَكُمْ؛ به یاد آرید زمانی را که عده قلیلی بودید و خدا بر عده شما افزود». جمعیت انبوه برای هر نظامی یک نعمت است. مهم است که این جمعیت، هم افزون و هم صالح باشد.

امام جمعه بشاگرد ادامه داد: به واسطه این جمعیت و نیروی جوان زیاد است که بقیه قوت‌ها به سمت ما می‌آیند و قوت فرهنگی، اقتصادی، علمی و نظامی ما را بالا می‌برد. از این رو توجه به جمعیت باید در برنامه زندگی همه ما گنجانده شود. در سبک زندگی اسلامی به مسئله جمعیت توجه بسیاری می‌شود.

غلامی ادامه داد: آیات و روایات بسیاری، مشوق فرزندآوری و افزایش جمعیت هستند و تنها سیاستی که در مقابل جمعیت افزایی قرار دارد، سیاست سلطه گران است. فرعون برای سلطه گری خود 3 اقدام تفرقه‌اندازی و دوقطبی سازی، ضعیف کردن و کشتار را در دستور کار قرار داد. همه ما باید سعی کنیم به سمت سبک زندگی اسلامی و جمعیت افزایی برویم. رفع موانع ازدواج، فرهنگ‌سازی ازدواج آسان، تقویت فرهنگ فرزندآوری و فرزندپروری از اقداماتی است که باید در این زمینه صورت بگیرد و این رسالت بر عهده مسئولین کشور است.

وی حفظ وحدت اسلامى را عامل مهمى برای واکسینه کردن جهان اسلام در برابر جریان‌های انحرافى دانست و افزود: دست خون‌بار آمریکا در همه فجایع، مانند حادثه تروریستی کابل که دختران دانش‌آموز را به خاک و خون کشاند، دیده می‌شود.

انتهای پیام
captcha