زمینه‌های نهادینه شدن فرهنگ مواسات را فراهم کنیم
کد خبر: 3969251
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱

زمینه‌های نهادینه شدن فرهنگ مواسات را فراهم کنیم

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: امام علی(ع) را الگو قرار داده و زمینه‌های نهادینه شدن فرهنگ مواسات را فراهم کنیم.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان، ظهر امروز، 14 اردیبهشت، در مراسم هشتمین مرحله رزمایش مواسات و کمک‌های مؤمنانه و توزیع ۵ هزار بسته معیشتی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان، اظهار کرد: ایامی که در آن هستیم متعلق به امیرالمؤمنین(ع) است و دعا می‌کنیم در این شب‌های قدر با دعاهای مؤمنین، بیماری منحوس کرونا هر چه سریع‌تر ریشه‌کن شود و زیارت حضرت امیرالمؤمنین(ع) از نزدیک، شامل همه ما شود.

وی ادامه داد: علی(ع) که امیرالمؤمنین بودند، زندگی ساده‌تر از کارگرترین کارگران داشتند و مواد غذایی را به صورت ناشناس به دست نیازمندان می‌رساندند، با فقرا و نیازمندان خوش نوازی می‌کردند و می‌فرمودند: علی را ببخشید. چنین شخصیتی، وجودشان را وقف اسلام و مسلمین کرده و مؤمنین را به رسیدگی به فقرا و نیازمندان توصیه می‌کردند. از این رو باید امام علی(ع) را الگو قرار داده و زمینه‌های نهادینه شدن فرهنگ مواسات را فراهم کنیم.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان با اشاره به اینکه اگر هر یک از ما بخشی از زندگی فقرا و نیازمندان را پوشش بدهیم قطعاً چنین وضعیتی را شاهد نخواهیم بود، افزود: استان هرمزگان به عنوان پنج استان برتر کشور در تولید سرمایه، مطرح است اما متأسفانه با وجود ظرفیت‌های مهم اقتصادی، نیازمندان بسیاری دارد که نیاز به دستگیری دارند.

سالاری تصریح کرد: در این روزها و شب‌های مبارک با خود و خدای خود عهد ببندیم که بخشی از درآمدمان را به رفع محرومیت در جامعه، ایتام و کارگران اختصاص دهیم. ان‌شاءالله بتوانیم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، کارهای ارزشمندی را جهت توانمندی سازی کارگران و ایجاد صنایع خرد در کنار صنایع بزرگ استان و توسعه تولید و اشتغال و محرومیت‌زدایی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد توزیع بسته‌های معیشتی هستیم که متأسفانه بسیاری از اقشار جامعه، نیازمند همین بسته‌های معیشتی کم هستند، یادآور شد: اگر همه افراد جامعه که درآمدی دارند، بخش کوچکی از درآمد خود را صرف محرومیت‌زدایی از جامعه کنند، رقم قابل‌توجهی جمع می‌شود و می‌توانیم کار بزرگی را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha