ضرورت حضور پرشور و برخاسته از بصیرت مردم در انتخابات
کد خبر: 3964296
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸

ضرورت حضور پرشور و برخاسته از بصیرت مردم در انتخابات

امام جمعه قشم حضور پرشور و برخاسته از بصیرت مردم در انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با هرگونه ایجاد خللی در انتخابات، بدون مماشات، اهمال و اغماض، برابر با قانون برخورد شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان قشم، حجت‌الاسلام میثم تارم، امام جمعه این شهرستان، عصر روز گذشته، 23 فروردین، در دیدار با هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شهرستان قشم و عضو استانی این هیئت، اظهار کرد: در تمامی انتخابات برگزار شده، هیئت نظارت با بی‌طرفی و برابر مقررات به وظایف خود عمل کرده است.

وی عملکرد هیئت نظارت بر انتخابات در شهرستان قشم را مطلوب دانست و افزود: با هرگونه ایجاد خللی در انتخابات، بدون مماشات، اهمال و اغماض، برابر با قانون برخورد شود. حضور پرشور و برخاسته از بصیرت مردم در انتخابات، بسیار حائز اهمیت است.

امام جمعه قشم ادامه داد: آیین‌های مذهبی، همچون مراسم ماه مبارک رمضان و نمازهای عبادی-سیاسی جمعه، فرصتی مغتنم برای تقویت معنویت، روشنگری و بصیرت افزایی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و انتخابی اصلح است که با برخی بی‌تدبیری‌ها، جامعه از این فرصت محروم مانده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه عدم مدیریت و نظارت در برگزاری عروسی‌ها با جمعیت‌های حیرت‌آور، چند روستای جزیره را در وضعیت قرنطینه قرار داد. عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در عروسی‌ها به عنوان عامل اصلی گسترش کرونا در این شهرستان عنوان شده اما با این وجود، مدیریت لازم اعمال نشده و ممنوعیت‌ها متوجه مردمی است که در مجالس قرآن و نماز با قانون‌مداری، تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

اجازه خروج انتخابات از مسیر قانونی و شرعی را نخواهیم داد

حجت‌الاسلام محمدعلی لبخندان، عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان هرمزگان نیز در این دیدار، بیان کرد: به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که انتخابات از مسیر قانونی و شرعی خود خارج شود و حراست از رأی مردم، مهم‌ترین کار این هیئت است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال مأیوس کردن و کاهش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است، اظهار کرد: دلسوزان نظام اسلامی و صاحبان تریبون در این برهه از زمان عهده‌دار رسالت روشنگری هستند. هیئت نظارت نیز همگام با سایر ارکان انتخابات در برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری مردم، ایفای نقش خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha