هدف دشمن از ترور نخبگان انقلابی، مقدمه‌سازی برای مذاکرات خفت‌آور است
کد خبر: 3937749
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

هدف دشمن از ترور نخبگان انقلابی، مقدمه‌سازی برای مذاکرات خفت‌آور است

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه هدف دشمن از ترور شخصیت‌های نخبه و تأثیرگذار انقلابی، ایجاد عملیات روانی و آماده‌سازی مقدمات پذیرش مذاکرات خفت‌آور و در نهایت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: دشمن باید بداند ما قائل به شخص نیستیم و از اهداف خود دست نخواهیم کشید.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، صبح امروز، 8 آذرماه، در نشستی خبری، ضمن تسلیت شهادت دکتر محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، اظهار کرد: این اتفاق ضایعه تاسف‌باری برای کشور بود و امیدواریم خداوند متعال این شهید والامقام را با بزرگان و صلحا محشور بفرماید.

وی افزود: این شهید والامقام از چهره‌های شاخص علمی کشور در حوزه هسته‌ای بود و آثار و برکات خوبی نیز برای استقلال و دفاع از مرزهای کشور و ارزش‌های اسلامی داشت. این اولین اقدام و آخرین اقدام استکبار نبوده و قطعاً شهادت نخبگانی چون دکتر فخری زاده در دستور کار دشمن است و همواره تلاش می‌کند چهره‌های علمی، شخصیت‌های تأثیرگذار و استوانه‌های علمی و انقلابی کشور را یکی پس از دیگری از ما بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه در چنین شرایطی باید اهداف دشمن را بشناسیم، تصریح کرد: ملت ما نسبت به دشمن  و استراتژی‌هایش آشنا است، همه دسیسه‌های دشمن را زیر نظر داشته و آن بصیرت سیاسی، فرهنگی و اجتماعی لازم را دارا هستند. در چنین شرایطی باید بسیار مراقب عملیات روانی دشمن باشیم و رسانه و فضای مجازی اکنون بیشترین نقش‌آفرینی را در این زمینه خواهند داشت، بخصوص در هرمزگان که استانی حساس و مرزی است، اصحاب رسانه باید قلم بزنند و شرایط را تحلیل و اهداف دشمن را به‌خصوص برای نسل جوان تبیین کنند.

انصاری‌راد عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی دشمن ترور شخصیت‌های تأثیرگذار انقلابی است، حرکتی که از گذشته و دهه اول انقلاب به وجود آمده و دوباره از سر گرفته شده است. دشمن می‌خواهد افراد کلیدی، نخبه، تأثیرگذار و تحول‌آفرین را یکی پس از دیگری از ما بگیرد، تاکنون نیز کوتاهی نکرده و چهره‌های دینی، مذهبی، سیاسی و انقلابی بسیاری که هرکدام در جای خود استوانه‌ای برای نظام بودند را ترور کرده است و می‌داند اگر بخواهد به اهداف خود دست یابد، یکی از راه‌ها همین ترور شخصیت‌های تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف اول از طراحی این نقشه شکست و تضعیف فرآیند هسته‌ای ماست، البته این ظن دشمن است و فکر می‌کند ما قائل به شخص هستیم و اگر این افراد را از ما بگیرند دیگر کارمان تمام است و جریان هسته‌ای سقوط خواهد کرد. اگرچه فقدان این شهید، ضایعه‌ای اسف‌بار برای ماست اما شخصیت‌های تأثیرگذار و نخبه و گمنام بسیار دیگری نیز در این عرصه تلاش می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: دشمن می‌خواهد از طریق ترور شخصیت‌های تأثیرگذار و ایجاد عملیات روانی، شرایطی برای پذیرش مذاکرات خفت‌آور برای کشور ما ایجاد کند، و معادلات سیاسی را به نفع خود هموار سازد اما چنین مذاکراتی با این رویکرد به نفع مصالح نظام اسلامی ما نیست. مذاکره باید زمانی صورت بگیرد که شرایط کشور ما به‌درستی موردپذیرش قرار بگیرد و ما در مقام قدرت پای میز مذاکره بنشینیم و این مسئله در تشخیص مقام معظم رهبری است.

انصاری‌راد با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن با این  زمینه‌سازی‌ها در نهایت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: در جریان برجام دیدیم که دشمن هر روز حرف جدیدی زد و در آخر نیز گفتند ایران باید موشک‌های خود را نیز کنار بگذارد. اگر ما موشک‌های خود را نیز کنار بگذاریم برای دفاع از مرزهای خود چه باید بکنیم؟ بسیاری از کشورها بمب اتم ساخته و تجهیزات نظامی بسیاری را در مرزها و خارج از مرزهای خود به کار گرفته‌اند و این مسئله برای آن‌ها مشکلی ندارد و تنها ایران نباید موشک داشته باشد؟ قطعاً نشستن پای میز چنین مذاکره‌ای خفت‌آور است.

ضرورت تبیین اهداف دشمن در رسانه‌ها

وی اظهار کرد: دشمن، انقلاب اسلامی را در تضاد با منافع خود می‌بیند و این واقعیتی است که باید برای مردم تبیین شود. امروز  رسانه‌ها رسالت خطیری در حوزه روشنگری و هدایت‌گری جامعه دارند و باید ابعاد این اقدامات دشمن را صریحاً بیان، تحلیل و تبیین کنند. همچنین با توجه به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، باید پیشاپیش تحلیل‌هایی از وضعیت آینده جهان صورت بگیرد و رسانه‌ها آینده‌نگری‌هایی در حوزه فضای مجازی داشته باشند و به مرور و بررسی جریانات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جهان بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: تبلیغات اسلامی نیز در امتداد عملیات فرهنگی و اجتماعی «شهید قاسم سلیمانی» تبیین زوایای شخصیتی و سیره و تأثیرگذاری شهید فخری زاده را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی بیشتر از این فرصت استفاده کرده و در مسیر رشد باورهای انقلابی مردم گام بر می‌داریم.

انتهای پیام
captcha