هرمزگان؛ پیشگام در طرح تحول محلات
کد خبر: 3937403
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

هرمزگان؛ پیشگام در طرح تحول محلات

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان این استان را پیشگام در طرح تحول محلات دانست و ابراز امیدواری کرد که این طرح به‌عنوان یک الگو در سطح کشور مطرح شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 5 آذرماه، در مراسم اختتامیه نمایشگاه «قرارگاه‌های طرح تحول محلات هرمزگان» که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های طرح تحول محلات بوده و مایه افتخار و سربلندی است که هرمزگان از پیشگامان این حرکت مبارک است. امیدواریم این طرح بتواند در سراسر استان از آن جایگاهی که انتظار می‌رود برخوردار و به‌عنوان یک الگو در سطح کشور و جهان مطرح شود.

وی تصریح کرد: طرح تحول محلات بسیج ما را به یاد سال‌های آغازین انقلاب اسلامی می‌اندازد که کمیته‌های انقلاب در محلات شکل گرفته و توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کرد و اولین کسانی که جلوی تحرکات منافقین و توطئه‌های دشمنان در دهه ۶۰ را گرفتند، جوانان اهل مسجد کمیته انقلاب بودند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: در یکی از ترورهای کور و غم‌انگیز در خیابان ناصرخسرو تهران که با انفجار بمب تعداد زیادی از مردم را کشتند حضور داشته و شاهد بودم اولین کسانی که حضور پیدا کردند، جوانان کمیته انقلاب بودند، امروز این تجربه بسیار ارزشمند در اختیار ما است و باید به‌خوبی از آن استفاده کنیم.

بسیج؛ شاه‌کلید درهای بسته

سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این مراسم گفت: این نگاه و تفکر بسیج است که به لطف الهی میدان‌دار همه عرصه‌های نظامی، ورزشی، فرهنگی، علمی، محرومیت‌زدایی و اقتصادی در جامعه است و امروز بسیج خادم ملت، میدان‌دار کارهای سخت و شاه‌کلید درهای بسته است.

وی افزود: بسیج ولایتمدار و در خط مقدم همه سختی‌های و دشواری‌هاست و نمونه‌ای از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بی‌بدیلش، امروز در قالب قرارگاه طرح تحول محلات در استان شکل گرفته است؛ ما این حرکت را با نگاه مسجدمحوری از سال ۱۳۹۴ در دو مسجد بندرعباس آغاز کردیم و امروز به لطف الهی در ۶۰۰ مسجد سراسر استان، قرارگاه طرح تحول محلات شکل گرفته و هرکدامشان در همه عرصه‌های مختلف، منشأ خیر و برکت بوده‌اند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان در پایان تصریح کرد: به فرموده سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، این الگوی طرح تحول محلات، نه‌تنها باید الگوی کشوری باشد بلکه باید در جهان اسلام به‌عنوان یک مدل مسجدمحور مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha