جریان مقاومت در برابر استکبار ناشی از نفوذ آموزه‌های وحی در بشریت است
کد خبر: 3936847
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

جریان مقاومت در برابر استکبار ناشی از نفوذ آموزه‌های وحی در بشریت است

رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون هرمزگان با بیان اینکه انس با قرآن روحیه آزادی‌خواهی و مقاومت را در انسان تقویت می‌کند، گفت: جریان مقاومتی که در جهان اسلام راه افتاده و جوانانی که روزبه‌روز به مقابله و مبارزه با صهیونیسم و آمریکا میل پیدا می‌کنند، همه نشان از نفوذ کلام وحی در بشریت دارند.

حجت‌الاسلام محمد برزگرپور، رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج طلاب و روحانیون، اظهار کرد: طلاب بسیجی ما در این هفته در کنار سایر اقشار بسیج، برنامه‌های فرهنگی و ارشادی، تبیین گام دوم انقلاب و توزیع کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان استان را در دست اقدام دارند. دیدار علما، اساتید و طلاب هرمزگان با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت سالروز تشکیل بسیج طلاب، نمایش فعالیت‌های یک سال گذشته بسیج طلاب در پایگاه‌های مقاومت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب از اساسی‌ترین برنامه‌های طلاب بسیجی در این هفته است.

رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون هرمزگان با اشاره به اینکه بسیج طلاب از زمان تشکیل، در همه عرصه‌های فرهنگی، نظامی، اجتماعی و ... حضور پیدا کرده است، افزود: در سال 99 با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، علمای بزرگوار استان، ائمه جمعه و جماعات و دیگر اساتید و طلاب در کنار مدافعان سلامت بودند و گروه‌های جهادی ما در کنار مردم نیازمند استان حضور داشتند.

برزگرپور ادامه داد: در سیلی که ابتدای سال جاری، شرق هرمزگان را دچار خسارت‌های جانی و مالی بسیاری کرد، گروه‌های جهادی طلاب حضور پررنگی داشتند. همچنین با برنامه‌ریزی‌های بسیج طلاب گروه‌های جهادی، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه و طلبه‌های ما برای کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان‌های استان حضور پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه طلاب استان نقش بسیار پررنگ و ایثارگونه‌ای در تغسیل و تدفین جان‌باختگان کرونا داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد، عنوان کرد: با کمک علما، حوزه‌های علمیه و خیرینی که با آن‌ها در ارتباط بودیم کمک‌های مؤمنانه‌ای را جمع‌آوری و بین نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سطح استان توزیع کردیم. طلاب ما در حوزه روانشناسی نیز ورود کرده و  برای آرامش و امید دادن به مردم برنامه‌های متعددی ازجمله سرکشی به نیازمندان را در دستور کار خود قرار دادند.

رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون هرمزگان اضافه کرد: جلسات متعددی در زمینهٔ شناسایی آسیب‌ها و تهدیدهای فرهنگی و اجتماعی و ارائه راه‌حل‌هایی برای دفع این آسیب‌ها و تهدیدها با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و سایر علمای سطح استان برگزار و نتایج را به دستگاه‌های مربوطه ارسال کردیم.

دفاع از اعتقادات مردم از مأموریت‌های اصلی بسیج طلاب است

برزگرپور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی بسیج طلاب دفاع از اعتقادات و معنویات مردم است، اظهار کرد: بسیج طلاب همچنین برنامه‌های مدونی را بر اساس هدایت‌ها و منویات مقام معظم رهبری درزمینهٔ معرفی دشمن و نقشه‌های شومش به مردم، دنبال می‌کند. اگر می‌خواهیم در تبیین و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب موفق باشیم، باید معرفی دشمن و نقشه‌هایش و همچنین معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهیم چراکه اگر دستاوردها و ارزش‌های انقلاب را بشناسیم و بدانیم، نقشه از پا انداختن ما با تحریم‌ها از سوی دشمن، نقشه بر آب می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی بسیج طلاب همین توجه به بیانیه گام دوم انقلاب است که برای تبیین آن، بسیج طلاب و روحانیون، هیئت‌های اندیشه‌ورزی بین طلاب آقا و بانو برای برنامه‌ریزی در این زمینه تشکیل داده است. همچنین طی جلساتی که با نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان داشتیم قرارگاهی تشکیل شد که یکی از مأموریت‌هایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب بود.

حرکت بسیج طلاب در آینده بر اساس بیانیه گام دوم خواهد بود

رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون هرمزگان تصریح کرد: یقیناً حرکت بسیج طلاب و روحانیون هرمزگان در سال‌های پیش رو باید بر اساس بیانیه گام دوم و توجه به مسائل اخلاقی و سبک زندگی اسلامی باشد. به همین سبب در سال 99 در زمینهٔ اخلاق و سبک زندگی اسلامی برنامه‌های متعددی توسط فرماندهان بسیج طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه اجرایی شده است.

برزگرپور در ادامه بیان کرد: یکی از برنامه‌های بسیار مهمی که تمامی ائمه جمعه و جماعات استان و طلبه‌های ما در قرارگاه‌های طرح تحول محلات و همچنین آموزش و پرورش استان دارند، اجرای برنامه‌های قرآنی است. تعدادی از طلاب ما نیز مؤسسات قرآنی را در نقاط مختلف استان راه‌اندازی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با هجمه‌ها و اهانت‌هایی که نسبت به قرآن و پیامبر گرانقدر اسلام (ص) انجام می‌دهد، می‌خواهد جلوی نفوذ کلام وحی را بگیرد، عنوان کرد: یقیناً با جذابیت، اثرگذاری و فواید بسیاری که کلام وحی برای مردم جهان دارد، همچنان مردم مشتاق قرآن خواهند شد و این هجمه‌ها سودی برای دشمن نخواهد داشت. بسیج طلاب و روحانیون هجمه‌ها و هتک حرمت‌ها علیه قرآن و پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) را محکوم کرده و برای خنثی‌سازی این هجمه‌ها تمام تلاش خود را برای معرفی، تبیین، تفسیر و تبلیغ کلام وحی به مردم، به کار می‌بندد.

رئيس سازمان بسيج طلاب و روحانيون هرمزگان ادامه داد: حقیقتاً اگر قرآن درست خوانده، تبیین و تبلیغ شود و انسان کلام وحی الهی را بفهمد، هجمه‌های دشمن نابود خواهد شد و مردم روزبه‌روز به قرآن میل پیدا خواهند کرد. امروز می‌بینیم که فرهنگ قرآنی در جامعه بشری جا افتاده و جریان مقاومتی که در جهان اسلام راه افتاده و جوانانی که به مقابله و مبارزه با صهیونیسم و آمریکا میل پیدا می‌کنند، همه نشان از نفوذ کلام وحی در بشریت دارند چراکه هرچه انسان با آیات قرآنی آشناتر شود، روحیه مقابله با دشمن، استقلال، آزادی‌خواهی و مقاومت در او نیز بیشتر تقویت می‌شود. به لطف الهی در آینده نیز مردم بیشتری در جهان با مأنوس شدن با قرآن، نقشه‌های دشمن را نقشه بر آب می‌کنند.

انتهای پیام
captcha