لغو پیاده‌روی اربعین به دلیل کمبود زیرساخت‌های بهداشتی در عراق
کد خبر: 3924283
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

لغو پیاده‌روی اربعین به دلیل کمبود زیرساخت‌های بهداشتی در عراق

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور از برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت: مقامات کشور عراق کافی نبودن زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور را علت لغو پیاده‌روی اربعین مطرح کرده‌اند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمید احمدی، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور، شب گذشته، ۳۰ شهریورماه در همایش فعالان اربعین در بندرعباس، گفت: با توجه به تصمیم مسئولان کشور عراق، امسال پیاده‌روی برگزار نمی‌شود، ولی ستاد اربعین برنامه‌هایی برای اربعین امسال دارد. مقامات کشور عراق کافی نبودن زیرساخت‌های بهداشتی در این کشور را به‌عنوان علت لغو پیاده‌روی اربعین مطرح کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های بسیاری در اربعین امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: برگزاری ۱۷ همایش ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی در دانشگاه‌های کشور، برگزاری نمایش‌های آیینی و سرود، قرائت زیارت عاشورا در روز  ۱۹ صفر در مدارس، ادارات و دیگر اماکن فرهنگی ازجمله این برنامه‌هاست.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین کشور ادامه داد: پویش مهر اربعین نیز از دیگر برنامه‌های ستاد اربعین است که در قالب آن کمک‌های مردمی برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند از سوی موکب‌ها جمع‌آوری می‌شود.

فرهنگ اربعین؛ عامل زنده نگه‌داشتن عاشورا

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه فرهنگ اربعین عامل زنده نگه‌داشتن فرهنگ عاشوراست، بیان کرد: این فرهنگ، فرهنگ به هم‌پیوستگی غدیر، عاشورا و انتظار است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که با وجود شیوع ویروس کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با تدارک برنامه‌هایی، خلأ مراسم محرم پر شد، اکنون نیز خلأ برگزار نشدن پیاده‌روی اربعین با برگزاری برنامه‌های مختلف جبران می‌شود.

اهمیت تلاش برای اقناع افکار عمومی در خصوص لغو پیاده‌روی اربعین

سعید ناجی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: به دلیل حاکم بودن شرایط کرونا، امسال با محدودیت‌های زیادی همراه بودیم، ولی با کمک و همراهی مردم توانستیم بسیاری از برنامه‌ها و کار‌های مورد نیاز استان را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه امسال به دلیل تصمیم مسئولان کشور عراق، برنامه‌ای برای اعزام مواکب به این کشور نداریم و پیاده‌روی اربعین برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: باید با همدلی و همکاری برای اقناع افکار عمومی در این خصوص تلاش شود تا برای مرزبانان کشور زحمتی ایجاد نشود.

انتهای پیام
captcha