ثبت ۱۸ وقف جدید منفعتی و اجتماعی در هرمزگان
کد خبر: 3923320
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

ثبت ۱۸ وقف جدید منفعتی و اجتماعی در هرمزگان

مدیرکل اوقاف هرمزگان از ثبت ۱۸ وقف جدید با رویکرد منفعتی و اجتماعی در سال ۹۹ خبر داد و از دغدغه‌مندان مسائل اجتماعی خواست تا مشارکت بیشتری در زمینه وقف‌های مشارکتی با موضوعات اجتماعی، داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان‌ در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف، رویکرد ما در ثبت وقف‌های جدید، جهت‌دهی این وقف‌ها به سمت موقوفات منفعتی و درآمد‌دار در راستای گره‌گشایی از موضوعات اجتماعی است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 وقف جدید با رویکرد منفعتی و اجتماعی داشته‌ایم که جا دارد از همه واقفان، انجمن‌های یاوران وقف و همه‌ کسانی که ما را در تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه یاری کرد‌ه‌اند تشکر و قدردانی کنیم.

مدیرکل اوقاف هرمزگان تصریح کرد: ما زمینه ثبت وقف‌های جدید و مشارکتی را ایجاد کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که مقدماتی برای دغدغه‌مندان حوزه‌های اجتماعی و وقف، فراهم کنیم تا به این حوزه ورود کنند و شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم در وقف‌های مشارکتی با موضوعات اجتماعی باشیم. تعیین هیئت‌ امنا، تعریف و اجرای پروژه‌ها و مدیرت موقوفات در دستان مردم خواهد بود و ما تنها نقش حمایتی و مسئولیت عمومی آن را بر عهده می‌گیریم.

انتهای پیام
captcha