تقویت دین‌داری اسلامی با آشکار شدن چهره نفاق امارات
کد خبر: 3917978
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱

تقویت دین‌داری اسلامی با آشکار شدن چهره نفاق امارات

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی و آشکار شدن چهره نفاق امارات پیامدهای مثبتی ازجمله تقویت دین‌داری اسلامی در تمامی کشورهای عربی را به دنبال دارد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، ۳۱ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس، اظهار کرد: همبستگی و مواسات بخشی از حقیقت جامعه مهدوی و جریان انتظار است و مرکز این همبستگی نیز ولایت است، ازاین‌رو این حرکت مؤمنانه باید حول محور ولایت و رهبری انجام شود. اگر این حرکت مؤمنانه در راستای رسیدن به جامعه مهدوی با تکیه‌بر محور ولایت پیش برود  بسیاری از گره‌های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: بخش عمده احکام اسلام مربوط به مسائل اجتماعی بوده و یکی از مهم‌ترین این احکام نیز رسیدگی به نیازمندان در راستای طرح رزمایش همدلی و مواسات است که نیاز به مشارکت همه مؤمنین دارد.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه حرکت در مسیر اصلی همدلی و مواسات نیازمند تمرین و تغییر باورها است، افزود: در این مهم باید نگاه‌های فردی به سمت اهداف اجتماعی تغییر یابد و یکی از وظایف خطبا در تریبون‌های ماه محرم نیز پرداختن به مسئله مواسات است تا این مهم به‌درستی در جامعه تثبیت شود.

عبادی‌زاده یکی دیگر از مصداق‌های پرداختن به مسائل اجتماعی را تغییر سبک زندگی از اشرافیت به ساده و مؤمنانه عنوان کرد و گفت: این مدل تغییر در زندگی افراد باعث می‌شود مردم به مسئله مواسات و همدلی توجه بیشتری داشته باشند. در ایام عزاداری امام حسین(ع) نیز باید سهم خود را به فقرا و نیازمندان ادا کنیم و این امر منطبق بر تقوای الهی است.

وی با تأکید بر اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در ایام عزاداری ماه محرم، بیان کرد: حفظ جان مسلمانان یک واجب مهم و جزء مصداق‌های تقواست، لذا تقوا اقتضا می‌کند که نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دقت بیشتری شود. یکی از معروف‌ها در این شرایط خاص تذکر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که همه باید نسبت به این مسئله حساس باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه توافق ننگین عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی در راستای استمرار خیانت کمپ دیوید است، بیان کرد: این خیانت ننگین قبلاً به‌صورت پنهانی نیز وجود داشت اما اینکه امروز این مسئله را علنی کرده‌اند برای از بین بردن قبح این رابطه است.

وی ادامه داد: آن‌ها برای خدمت به نتانیاهو و ترامپ و همچنین به انزوا کشاندن جریان مقاومت و استفاده از آن به‌عنوان برگ برنده در انتخابات آمریکا، دست به چنین حرکت ننگینی زدند، اما جریان مقاومت نه‌تنها ضعیف نمی‌شود بلکه در کشورهای عربی محکم‌تر می‌شود.

عبادی‌زاده هدف آمریکا از عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی را در راستای معامله قرن دانست و افزود: آشکار شدن چهره نفاق امارات پیامدهای مثبتی ازجمله تقویت دین‌داری اسلامی در تمامی کشورهای عربی را به دنبال دارد، چراکه رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای آن‌ها امنیت بیاورد و این طرح شکست خواهد خورد.

امام‌جمعه بندرعباس در پایان خطبه‌ها از طولانی شدن تصمیم‌ها در خصوص وضعیت مردم زاج و داربست منطقه بشاگرد انتقاد و اظهار کرد: اقدامات مسئولان در منطقه زاج و داربست در رفع مشکلات مردم این منطقه،کند و دیرهنگام صورت گرفت درحالی‌که در چنین شرایطی تصمیمات باید سریع‌تر باشد، امیدوارم مراحل اجرایی رفع مشکلات مردم این منطقه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha