ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هرمزگان
کد خبر: 3914658
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳

ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در هرمزگان

معاون بنیاد مستضعفان با تأکید بر ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان، گفت: بر خلاف مشکلات موجود، تخصیص اعتبارات در حال انجام است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محسن منصوری، معاون بنیاد مستضعفان، صبح امروز، 14 مردادماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، اظهار کرد: ما در استان هرمزگان بر روی دو منطقه جزیره لارک و بخش احمدی متمرکز شده‌ایم. که در دو سال اخیر با اقدامات انجام‌شده توسط بنیاد مستضعفان، تصویر این جزیره تغییر کرده و در بخش احمدی نیز فعالیت‌های محرومیت‌زدایی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری برای عمران و آبادانی جزیره لارک 5 میلیارد تومان و برای بخش احمدی 20 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته بودیم که با توجه به شرایط موجود این بودجه در لارک به حدود 11 میلیارد و در احمدی به 36 میلیارد تومان افزایش یافته است.

معاون بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه این مجموعه تمام‌قد پای‌کار محرومیت‌زدایی ایستاده است، گفت: پروژه‌های انجام شده و در حال انجام در این مناطق جامع بوده و تمام موارد عمرانی، فرهنگی و زیرساختی را در برمی‌گیرد.

منصوری با بیان اینکه در دو سال اخیر در هرمزگان 150 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، افزود: برای کمک به رفع پیامدهای کرونا در این استان تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان اختصاص داده‌ایم که 5 میلیارد تومان آن توسط بنیاد علوی توزیع شده و مابقی به نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد برای توزیع میان نیازمندان داده شده و همچنین بخشی نیز به ملوانان آسیب‌دیده از کرونا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه هرمزگان برای بنیاد مستضعفان و رئیس بنیاد بسیار مهم است، گفت: این نهاد در حوزه صنایع فولاد نیز ورود کرده و در حال حاضر شاهد تحولی در این بخش هستیم، ظرفیت فولاد پیش از ورود بنیاد به این مسئله یک‌میلیون تن بوده که در حال حاضر 1.2 میلیون تن به ظرفیت قبلی اضافه‌شده و همین امر اشتغال‌زایی خوبی در پی داشته است.

معاون بنیاد مستضعفان با تأکید بر ضرورت سرعت‌بخشی به پروژه‌های محرومیت‌زدایی در استان هرمزگان، گفت: بر خلاف مشکلات موجود، تخصیص اعتبارات در حال انجام بوده و تاکنون به‌صورت 100 درصدی صورت گرفته است.

منصوری تصریح کرد: در بخش احمدی و جزیره لارک کارهای باقی‌مانده بسیاری دارم و باید با توان کامل پیش رویم، به همین منظور برای حوزه راه‌سازی کوهشاه احمدی 25 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که 10 میلیارد تومان آن امسال و مابقی در سال آینده محقق می‌شود که البته اگر دولت هم سهم خود را ادا کند آماده‌ایم ظرف 2 ماه این 25 میلیارد را به راه‌سازی در کوهشاه اختصاص دهیم.

وی در پایان بیان کرد: برای حوزه اشتغال و توانمندسازی مردم منطقه کوهشاه احمدی نیز 30 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه صفر درصد در نظر گرفته‌ایم که به‌زودی شرایط پرداخت آن اعلام می‌شود.

فعالیت نهادهای وابسته به رهبری دشمن را نگران می‌کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان، نیز در این دیدار اظهار کرد: بنیاد مستضعفان و تمامی نهادهای وابسته به رهبری پای‌کار آمده و بخشی از خلأیی که امروز در بخش خدمات‌رسانی ایجاد شده را پوشش داد و این گام بلندی است.

وی با اشاره به اینکه هرچه حضور و فعالیت نهادهای وابسته به رهبری بیشتر، دشمن نیز نگران‌تر می‌شود، افزود: در استان هرمزگان نیز در سال 97 مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی آماری را منتشر کرد که در نوع خود برای مردم هرمزگان جالب بود. این استان چهارمین استان فقیر با پایین‌ترین ضریب اشتغال در سطح کشور بوده و نتایج آماری کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز گواه این مدعاست.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: ورود بنیاد مستضعفان به صنایعی چون فولاد و همچنین توانمندسازی خانواده‌ها در استان هرمزگان جای قدردانی دارد. تقاضا دارم این نهاد در زمینه به‌کارگیری نیروها به‌خصوص در صنایع فولاد از نیروهای بومی استفاده حداکثری داشته باشد؛ چراکه معتقدم فقر موجود در این استان عمدتاً به دلیل بی‌کاری است. خدمات بنیاد مستضعفان در جهت توانمندسازی مناطق محروم استان هرمزگان به‌خصوص کوهشاه احمدی بسیار قابل‌توجه است. این توانمندسازی می‌تواند زمینه‌ساز رشد فعالیت‌های اقتصادی منطق شود.

وی با تأکید بر اینکه کوهشاه احمدی بشاگرد دوم است، اظهار کرد: مشکلات راه و عدم دسترسی به مرکز بخش احمدی در شهرستان حاجی‌آباد و اشتغال و اقتصاد از مهم‌ترین مشکلات این منطقه است. همچنین عدم دسترسی دانش‌آموزان به مراکز آموزشی به دلیل پراکندگی روستاها مشکل دیگری است که ساخت مراکز آموزشی شبانه‌روزی در سطوح ابتدایی و متوسطه اول و دوم می‌تواند راه‌حل خوبی برای این مسئله باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره تأکید مقام معظم رهبری به توجه به جزیره هرمز، بیان کرد: مردم این جزیره با وجود نزدیکی به مرکز استان وضعیت نابسامانی ازلحاظ اقتصادی، فرهنگی و اشتغال دارند و این در حالی است که در 8 سال دفاع مقدس سهم زیادی در اعزام نیروهای مؤثر به مناطق جنگی و شهدای بسیاری داشته‌اند. همچنین پیوست فرهنگی عمران و آبادی جزایر در این جزیره امر مهمی است و از نظر بنده باید با نگاه و الگویی دیگر به عمران و آبادی و مسائل فرهنگی این جزیره پرداخت.

عبادی از فعالیت‌های بنیاد مستضعفان در جزایر دیگری چون لارک قدردانی کرد و افزود: امیدوارم با حرکتی که این نهاد آغاز کرده در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی عظیم در استان هرمزگان باشیم و مردم ثمرات این فعالیت‌ها را ببینند.

انتهای پیام
captcha