انعکاس «تخصیص ۵ میلیارد تومان به طرح ملی حفظ» در رسانه‌ها
کد خبر: 3910134
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵

انعکاس «تخصیص ۵ میلیارد تومان به طرح ملی حفظ» در رسانه‌ها

مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، در یک برنامه رادیویی از اختصاص ۵ میلیارد تومان به ستاد راهبری طرح ملی حفظ خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها،‌ امروز 22 تیرماه روز کم‌خبری داشتند و در این بین، خبر اختصاص ۵ میلیارد تومان به ستاد راهبری طرح ملی حفظ از اهمیت بیشتری برخوردار بود؛

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 15 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «پاسخ رهبر انقلاب به منتقدان حجاب اجباری در جامعه»، «بانوی هلندی: پدرم گفت اگر مسلمان شدی، نباید حجاب داشته باشی/ علاقه دارم حجابم مثل فاطمه زهرا باشد»‌، «آموزش مجازی سبک زندگی اسلامی برگزار می‌شود»، «تحلیلی بر کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن/ نواندیشی قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای»، «اولین مجاهد مقابله با کشف حجاب رضاخانی از نظر رهبر انقلاب»، «قره‌شیخلو: ۵ میلیارد تومان به ستاد راهبری طرح ملی حفظ اختصاص یافت/ بودجه مؤسسات را شورای توسعه می‌دهد»،‌ «رزمایش مواسات در یکی از محروم‌ترین مناطق تهران اجرا می‌شود+ تصاویر»،‌ «توصیه رهبر معظّم انقلاب به خواندن نماز یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده»، «دورهمیِ حجت‌الاسلام رفیعی درباره حجاب و گشت ارشاد»، «ارسال ۱۶۰ اثر به یازدهمین همایش ملّی سیرۀ علوی با رویکرد سلامت»،‌ «بیایید دیگر نگوییم شهید شد»، «نماهنگ کبوترهای گوهرشاد، روایتی از جنایت رضاشاهی»، «۴ جریان جدّی پیش روی امام صادق(ع) در عرصۀ تبلیغ»، «زنان غربی هم به ضرورت حجاب پی برده‌اند/ آیا مقایسه معضلات اقتصادی با جرم بی‌حجابی، قیاس درستی است؟» و «بررسی زوایای یک تولد خارق‌العاده که در قرآن از آن یاد شده است/ چرا تولد حضرت اسحاق(ع) به صورت مژده از سوی فرشته‌ها عنوان شد؟» هستند.

خبر «۵ میلیارد تومان به ستاد راهبری طرح ملی حفظ اختصاص یافت/ بودجه مؤسسات را شورای توسعه می‌دهد» مربوط به صحبت‌های مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه رادیویی افق است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: بعد از سال‌ها هنوز یک روش آموزش حفظ قرآن‌کریم که مورد تأیید همه باشد، نداریم. ما هنوز یک سامانه یکپارچه برگزاری آزمون حفظ در کشور نداریم. من در جلسه ستاد اعلام کردم اگر‌ اوقاف در مورد این ساختارها فعالیت کند، وظیفه ستادی خود را به خوبی انجام داده است. اگر‌ قرار باشد ما نیز دستگاهی باشیم و در کنار دیگر دستگاه‌ها و همان کارها را تکرار کنیم، دیگر نیازی به ستاد نیست. بنابراین اگر هم حرفی در مورد واگذاری مسئولیت گفته شده، از این منظر بوده است.

وی ادامه داد: فارغ از این مباحث، اگر بتوانیم دستگاه‌ها را در ستاد ملزم کنیم تا سامانه‌های یکپارچه را به وجود بیاوریم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود. یکی از مشکلات، نداشتن سامانه جامع ثبت تعداد حافظان قرآن است. الان هیچ سامانه‌ای برای ثبت تعداد واقعی حافظان وجود ندارد.‌ در خلأ چنین سامانه‌ای، انواع و اقسام آمار از تعداد حافظان کشور اعلام شده است.

فارس

صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن منتشر شده است و تیتر خبر عبارت از «آغاز پذیرش طلبه در مدرسه علمیه مشکات رستگاران» است.

در بخش‌هایی از این خبر آمده است: مدرسه علمیه مشکات رستگاران در اولین سال فعالیت خود برای سال تحصیلی ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، طلبه می‌پذیرد. این مدرسه شعبه دیگری از مدرسه مشکات است که سال ۱۳۹۶ در قم افتتاح شد و امسال با ظرفیت پذیرش ۵۰ طلبه، شعبه دیگر آن با اخذ مجوز از شورای سیاست‌گذاری مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه‌های علمیه استان تهران کار خود را آغاز کرد.

کلاس محوری رویکرد تعلیم و تربیت در مدرسه علمیه مشکات رستگاران است که در قالب دو کلاس ۲۵ نفره کار را آغاز می‌کند. مهارت‌های لازم ارتباطی، مدیریتی و تبلیغی و اعتماد به نفس لازم برای امور تبلیغی از جمله اهداف این مدرسه علمیه است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «سایه ساخت و سازها روی مقبره امامزاده پونک»، «بررسی «شیوه‌ شمس در تأویل کلام الهی»» و «پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم همزمان با سایر مراکز آموزشی کشور» هستند.

در بخش‌هایی از خبر اخیر می‌خوانیم: با توجه به اعلام دفتر گسترش آموزش عالی و تأیید ظرفیت دانشجو در سال ۱۴۰۰‏-۱۳۹۹، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم نیز همچون سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور از میان داوطلبان تحصیل در این مجموعه قرآنی دانشجو می‌پذیرد. بنابراین گزارش این دانشگاه برای سال تحصیلی جدید تنها به صورت روزانه و از دو طریق آزمون سراسری و سوابق تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

در مقطع کارشناسی، دانشکده‌های علوم قرآنی تهران، قم، مشهد، شیراز و اصفهان تنها از طریق آزمون سراسری و دانشکده‌های علوم قرآنی آمل، بندرعباس، بجنورد، خمین، خوی، زابل، زاهدان، سبزوار، شاهرود، کرمانشاه، مراغه، ملایر و میبد نیز صرفاً به صورت سوابق تحصیلی در رشته علوم قرآن و حدیث دانشجو می‌پذیرند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز دو خبر را منتشر کرده است که تیتر آنها عبارت از «مرحله کشوری مسابقات قرآن دانش‌آموزی دهه اول مرداد برگزار می‌شود» و «گستره نمایشگاه مجازی حجاب و عفاف به وسعت ایران بود» هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «ترجمه آیه نصب شده بر کتیبه حسینیه امام خمینی‌(ره) در ارتباط تصویری رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس» و «تفاوت بنده خدا و دنیا در کلام اباعبدالله(ع)» بودند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار یک خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «نفی تعصب و تحجر» است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان هم تا ساعت 14 امروز خبری را روی خروجی نبرده است.

انتهای پیام
captcha