2100 مددجوی بهزیستی صاحب خانه شدند
کد خبر: 3910028
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

2100 مددجوی بهزیستی صاحب خانه شدند

مراسم واگذاری دو هزار و 100 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی در 29 استان کشور امروز، 22 تیرماه، به طور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به مناسبت هفته بهزیستی، مراسم واگذاری مسکن به دو هزار و 100 مددجوی بهزیستی با حضور حمید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی و مدیران کل 29 استان کشور به طور همزمان از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در این مراسم رئیس سازمان بهزیستی با اعلام این مطلب که این منازل مسکونی با اولویت خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر، زنان سرپرست خانوار و زنان سرپرست خانواری که دارای معلولیت هستند واگذار می‌شود، گفت: در مجموع برای ساخت خانه برای خانواده‌‌های دارای دو معلول و بیشتر 550 میلیون تومان تأمین اعتبار شده و امیدواریم تا پایان سال همین روند تأمین منابع ادامه داشته باشد و بتوانیم بقیه منازل را نیز به گروه هدف بهزیستی تحویل دهیم.

وی با اشاره به همکاری شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی در پرداخت هزینه ساخت این منازل مسکونی، گفت: تفاهم‌‌نامه همکاری در ساخت پنج هزار واحد مسکونی با بسیج سازندگی امضا شده است که در حال حاضر فرآیند ساخت دو هزار مسکن آغاز شده است.

قبادی‌دانا اضافه کرد: تفاهم‌نامه سازمان بهزیستی با قرارگاه خاتم برای ساخت ۱۵ هزار واحد نیز امضا شده است که فاز نخست و فرایند احداث هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز شده است. سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز هزار واحد مسکونی برای ایتام تحت پوشش بهزیستی خواهد ساخت که مراحل مقدماتی این طرح نیز آغاز شده است.

وی به این مسئله نیز اشاره کرد که تسهیلاتی برای کمک به پرداخت ودیعه مسکن و اجاره‌بها در بودجه بهزیستی وجود ندارد و افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی و تبعات شیوع کرونا، مددجویان نیاز به کمک‌ برای تأمین ودیعه و اجاره بهای مسکن داشتند و با توجه به اینکه 100 هزار نفر از مددجویان بهزیستی پشت نوبت تأمین مسکن هستند، تسهیلاتی برای کمک به این خانواده‌ها در نظر گرفته شد.

در ادامه این مراسم واگذاری واحدهای مسکونی از طریق برقراری ارتباط ویدئویی با تک‌تک استان‌ها انجام شد.

 

انتهای پیام
captcha