اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در مناطق قرمز زنجان
کد خبر: 3908996
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در مناطق قرمز زنجان

فرماندار زنجان با بیان اینکه وضع زنجان از لحاظ شیوع کرونا نگران‌کننده است و در وضعیت هشدار رو به قرمز قرار دارد، گفت: محدودیت‌های جدید یک هفته‌ای برای کاهش اجتماعات اعمال می‌شود و همه افراد ملزم به استفاده از ماسک هستند.

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجان برای جلوگیری از شیوع کرونابه گزارش ایکنا از زنجان، به نقل از سایت فرمانداری زنجان، رضا عسگری، فرماندار زنجان، در راستای اعمال محدودیت‌های جدید یک هفته‌ای در استان زنجان، گفت: در حال حاضر وضعیت استان زنجان وضعیت هشدار رو به قرمز و نگران‌کننده بوده و باید منتظر شرایط سخت‌تر از این در آینده باشیم.

وی با تأکید براینکه شاهد افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری در استان زنجان هستیم، ادامه داد: برگزاری تجمعات نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

عسگری با اشاره به اینکه اگر مردم بی‌توجه باشند زنجان از مرز هشدار می‌گذرد و با این وضعیت شرایط سخت‌تر می‌شود، گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها درگیر بوده و مراکز درمانی تحت فشار هستند.

وی با بیان اینکه از گذشته برخی از محدودیت‌ها وجود داشت و محدودیت‌های جدیدی نیز به مدت یک هفته در زنجان اعمال شد، تصریح کرد: باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها و آرایشگاه‌ها نیز به این محدودیت‌ها اضافه شدند.

عسگری با بیان اینکه نماز جماعت در مساجد برگزار می‌شد یک هفته برگزار نخواهد شد، بیان کرد: مجموعه آموزشگاه‌ها و همه مراکز آموزشی نیز تا هفته آینده تعطیل خواهند بود تا بعد از یک هفته تصمیمات جدید اعمال شود.

وی با بیان اینکه بازار زنجان و اصناف جزو این محدودیت‌ها نیست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز الزامی است، یادآورشد: یکی از الزامات اصناف ارائه خدمات به مشتریانی که از ماسک استفاده می‌کنند، بوده و انتظار ما این است که اصناف هم همکاری داشته باشند تا روند محدودیت‌ها بیشتر نشود.

فرماندار زنجان همچنین با تأکید براینکه واحدهای صنفی از ارائه خدمات به مشتریانی که ماسک ندارندف پرهیز کنند، گفت: اگر این روند ادامه داشته باشد و تعداد مبتلایان بیشتر شود محدودیت‌ها قطعا افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مردم همکاری کنند تا پویش استفاده از ماسک در سطح شهرستان ایجاد شود، تاکید کرد: بانک‌ها نیز پروتکل‌ها را جدی‌تر بگیرند و سعی داشته باشند خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهند.

عسگری با بیان اینکه یکی از کارگزاری‌ها که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کرد تعطیل شد، ابراز کرد: مقدمات تعطیلی دو مورد از پیشخوان‌های دولتی که فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، نیز فراهم شد. بانک‌ها هم از این موضوع مستثنا نیستند و علاوه بر رعایت بهداشت از سوی کارکنان باید شرایطی را فراهم کنند تا فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی نیز از سوی مردم رعایت شود.

انتهای پیام
captcha