راه‌اندازی شوراهای خیریه در هرمزگان
کد خبر: 3908938
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

راه‌اندازی شوراهای خیریه در هرمزگان

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از راه‌اندازی شوراهای خیریه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی این اداره‌کل از راه‌اندازی شوراهای خیریه در شهرستان‌های هرمزگان خبر داد و گفت: دستورالعمل راه‌اندازی این شوراها برای ادارات شهرستان‌ها ابلاغ و مقرر شده که در هر شهرستان یک ستاد هماهنگی امور خیریه و نیز شورای خیریه راه‌اندازی کنند.

وی با بیان اینکه این شوراها با استفاده از ظرفیت‌های مردمی راه‌اندازی می‌شوند، افزود: اعضای شوراها از داوطلبان مردمی و علاقه‌مندان به فعالیت‌های خیریه که توانایی جذب مشارکت‌های مردمی را دارند، انتخاب می‌شوند و ساختاری برای شوراها در نظر گرفته شده که بر اساس آن باید ۶ سرفصل را در دستور کار خود قرار دهند، این سرفصل‌ها شامل کمک به نیازمندان و ایتام، کمک‌هزینه ازدواج، آزادی زندانیان، کمک به درمان و تهیه دارو و کمک به مجموعه‌های درمانی است.

آزادی ادامه داد: از دیگر مواردی که در دستور کار این شوراها قرار دارد، ایجاد شغل و کارآفرینی برای خانواده‌های نیازمند و ساماندهی مجموعه‌های درمانی و سرپرستی ایتام است. برای این مجموعه‌ها حساب‌های جذب مشارکت در نظر گرفته شده و اجرای نیات واقفان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی در پایان بیان کرد: از ظرفیت متولیان، خیریه‌ها و مردم استفاده می‌شود تا بتوانیم کمک‌رسانی به نیازمندان را به‌خوبی ساماندهی کنیم  و در کنار آن نیز شوراهای خیریه ساماندهی مؤسسات خیریه را عهده‌دار خواهند شد تا هم‌افزایی خوبی در برنامه‌های فرهنگی صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha