اجرای پویش «شهدا حساب کردند» در هرمزگان
کد خبر: 3902575
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

اجرای پویش «شهدا حساب کردند» در هرمزگان

مدیر کانون فرزندان شاهد هرمزگان از اجرای پویش «شهدا حساب کردند» در مرحله سوم رزمایش مواسات و همدلی این کانون با نیت تسویه‌حساب خرده بدهکاران نیازمند فروشگاه‌های مواد غذایی شهر بندرعباس خبر داد.

مهدی احترامی، مدیر کانون فرزندان شاهد استان هرمزگان و دبیر اجرایی پویش «شهدا حساب کردند»، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: رزمایش مواسات و همدلی که پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) آغاز شد، پویش ملی بود که همه اقشار مردم برای جبران بخشی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در آن سهیم شدند. ما نیز در کانون فرزندان شاهد همچون دیگر اقشار جامعه سعی کردیم در این رزمایش سهیم باشیم.

وی افزود: در مرحله اول در اوایل ماه مبارک رمضان 150 بسته معیشتی به ارزش ریالی هر بسته 150 هزار تومان را آماده و به نیت هزار و 500 شهید استان هرمزگان بین نیازمندان توزیع کردیم. در مرحله دوم نیز که از نیمه دوم ماه رمضان آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد، در حال توزیع بسته‌های معیشتی هستیم اما برای مرحله سوم که بعد از عید سعید فطر آغاز شده، سعی کردیم تغییر رویه‌ای در نوع کمک‌رسانی‌ها انجام دهیم.

دبیر اجرایی پویش «شهدا حساب کردند» تصریح کرد: اقشار مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و کشور، بسته‌های معیشتی را آماده و بین نیازمندان توزیع می‌کنند اما عده‌ای هستند که کرامت انسانی و عزت‌نفسشان اجازه نمی‌دهد این بسته‌ها را دریافت کنند، افرادی که باوجود گرفتاری و نیازمندی، صورتشان را با سیلی، سرخ نگه می‌دارند و یا افرادی هستند که به هر دلیلی شناسایی نمی‌شوند. سعی کردیم از طرحی که مجموعه آستان قدس رضوی و خدام آقا امام رضا (ع) با عنوان «آقا حساب کردند» اجرا کرده بودند، الگو بگیریم و پویش «شهدا حساب کردند» را اجرایی کنیم.

احترامی ادامه داد: در این طرح مبالغی را جمع‌آوری و به‌صورت ناشناس به افراد شناسایی‌شده، کمک می‌کنیم، هدف ما عمدتاً افرادی هستند که در پرداخت حساب‌های دفتری سوپرمارکت‌های محلات فقیرنشین و حاشیه‌نشین شهر بندرعباس دچار مشکل هستند، ازاین‌رو تلاش می‌کنیم بدون اینکه این عزیزان متوجه شوند بخشی از گرفتاری‌شان را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: هرکس با شرکت در این پویش مبلغی را به نیابت از یک شهید بزرگوار هدیه می‌کند، به این معنا که شهیدی این مبلغ را پرداخت کرده و باری از دوش یک خانواده نیازمند در استان برداشته و حامل این پیام است که شهدا هنوز با ما زندگی می‌کنند، هوای ما را دارند و هرزمانی که اراده کنیم در تمام بخش‌های مختلف گرفتاری‌هایمان کنار ما هستند.

مدیر کانون فرزندان شاهد هرمزگان اضافه کرد: این پویش را تا زمانی که لطف خدا با ما یار باشد، توان این کار را داشته باشیم و مردم همراهی کنند ادامه می‌دهیم، کانون فرزندان شاهد و فرزندان شاهدی که عضو این کانون هستند، وظیفه خود می‌دانند که به نیابت از شهدا باری از دوش نیازمندان جامعه بردارند.

انتهای پیام
captcha