تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی در هرمزگان
کد خبر: 3900922
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی در هرمزگان

مدیرکل ارشاد هرمزگان از تشکیل انجمن خیران و واقفان فرهنگی این استان خبر داد و گفت: ورود خیران و واقفان به حوزه فرهنگ می‌تواند باعث ایجاد عدالت فرهنگی شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رضا کمالی زرکانی، مدیرکل این نهاد ضمن تأکید بر اهمیت حضور خیران و واقفان در حوزه فرهنگ، اظهار کرد: بدون تردید یکی از اولی‌ترین، پرخیروبرکت‌ترین و ماندگارترین نوع خیرات و وقف، وقف فرهنگی است که همه بخش‌های جامعه و به‌ویژه جوانان و نوجوانان از نتایج آن بهره می‌برند.

وی افزود: استان هرمزگان به لحاظ گستردگی و پراکندگی جمعیتی و همچنین تنوع قومی و مذهبی نیازمند نگاه ویژه برای تأمین زیرساخت‌های فرهنگی است و ورود خیران و واقفان به این حوزه می‌تواند باعث ایجاد عدالت فرهنگی و بهره‌مندی عموم مردم از محصولات و خدمات فرهنگی شود.

مدیرکل ارشاد هرمزگان ادامه داد: از سوی دیگر هم‌جواری این استان با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و ضرورت تبادل با این کشورها و همچنین قرار داشتن در خط مقدم جنگ نرم، می‌طلبد خاک‌ریزی فرهنگی در تمام نقاط استان برای حفاظت از فرهنگ مردم این خطه ایجاد شود.

کمالی اضافه کرد: سال‌های متمادی است که تاریخ، هویت و گنجینه‌های فرهنگی هرمزگان به دلیل نبود پایگاه‌های فرهنگی منسجم در تمام نقاط استان در حال چپاول از سوی دیگران برای ساخت هویت و تاریخ جعلی است و این دلایل ایجاب می‌کند هر چه زودتر و سریع‌تر با مشارکت خیران و واقفان فرهنگی این کمبود مرتفع شود.

وی هرمزگان را هویت‌ساز و تمدن‌ساز منطقه وسیعی از خلیج‌فارس، شمال آفریقا و آسیای شرقی و اقیانوس هند دانست و گفت: مردم هرمزگان از چند هزار سال قبل از طریق دریانوردی، فرهنگ ایرانی را در سطح وسیعی از آسیا و آفریقا گسترش دادند که همچنان نشانه‌های این تمدن  در بسیاری از کشورها به‌وضوح دیده می‌شود.

مدیرکل ارشاد هرمزگان در پایان بیان کرد: اساسنامه خیران و واقفان فرهنگی هرمزگان تدوین و برای رفع اشکال و اصلاح به متخصصان این حوزه ارسال شده است که پس از نهایی شدن اساسنامه، این انجمن تشکیل خواهد شد و برکات و ثمرات این اقدام برای مشارکت‌کنندگان آن اجر دنیوی و اخروی به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha