عدالت‌گستری در عرصه تبلیغ با طرح جدید سازمان تبلیغات
کد خبر: 3900073
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷

عدالت‌گستری در عرصه تبلیغ با طرح جدید سازمان تبلیغات

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به طرح گسترش روحانی در کشور، گفت: هدف اساسی این طرح، بسط عدالت نظام جمهوری اسلامی در جنبه فرهنگی و در عرصه تبلیغ بوده و اساس کار بر نشر مبانی و معارف اسلام ناب محمدی است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، صبح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه، در نشست مشترک معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران کل تبلیغات اسلامی هرمزگان و اوقاف و امور خیریه استان که با محوریت همکاری‌های متقابل ادارات کل اوقاف و تبلیغات اسلامی درباره پشتیبانی از طرح استقرار مبلغ در استان، انجام‌ فعالیت‌های قرآنی و برگزاری اردوهای فرهنگی برگزار شد، گفت: طرح گسترش روحانی در کشور به‌ویژه در شهرک‌ها و مراکز دهستان، از طرح‌های مهم سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است. این طرح که برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و ضرورت‌های جبهه فرهنگی، تبلیغی کشور است، در عمر کوتاه خود دستاوردهای فراوانی به همراه داشته است.

وی افزود: هدف اساسی این طرح، بسط عدالت نظام جمهوری اسلامی در جنبه فرهنگی و در عرصه تبلیغ بوده و اساس کار بر نشر مبانی و معارف اسلام ناب محمدی‌(ص) است. در همین راستا اهداف و مأموریت‌های روحانیان مستقر شکل یافته و مهم‌ترین مأموریت‌های تعیین‌شده برای این حرکت مقدس تشریح شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی یکی از اهداف طرح گسترش روحانی است، تصریح کرد: اولین و مهم‌ترین وظیفه مبلغان راستین، انتقال دانش، تجربه، عقیده، فکر و نگرش اسلامی و ایجاد نوسازی و دگرگونی در باورهای فرهنگی، سنن اجتماعی و زمینه فرهنگ‌پذیری و یا به عبارت کلی‌تر فرهنگ‌سازی است.

انصاری‌راد با اشاره به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مصالح نظام، اضافه کرد: حفظ امنیت فکری، اجتماعی و سیاسی منطقه و مصالح نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم‌ترین وظایف و مأموریت‌های این مبلغان اسلامی است.

وی، پاسخگویی به نیازهای دینی و شرعی مردم منطقه و حضور عاطفی و اجتماعی میان مردم را از دیگر اهداف و مأموریت‌های روحانیان مستقر ذکر کرد و گفت: این مأموریت در قالب جلسات پرسش و پاسخ، راه‌اندازی صندوق‌های سؤال، حضور در مجالس و تجمعات و یا به‌صورت سنتی صورت می‌پذیرد و ازآنجایی‌که برنده‌ترین سلاح روحانیان و مبلغان اسلامی، مردمی بودن فعالیت‌های آن‌ها و حضور و تلاششان میان مردم است، حضور عاطفی و اجتماعی مبلغان میان مردم اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گسترش معارف اسلامی و قرآنی و توجه به فعالیت‌های دینی را به‌عنوان دیگر مأموریت‌های مبلغان ذکر کرد و افزود: قرآن و حدیث به‌عنوان مهم‌ترین منابع آموزش معارف اسلامی مورد توجه روحانیان مستقر بوده و محور فعالیت‌های این مبلغان خواهد بود.

انصاری‌راد در پایان گفت: پشتیبانی محتوایی، تغذیه فکری و انجام آموزش‌های مکاتبه‌ای می‌تواند نقش مهمی در موفقیت روحانیان داشته باشد. بر همین اساس سازمان تبلیغات در حد امکان در زمینه پشتیبانی محتوایی و تغذیه فکری روحانیان اقدام می‌کند.

انتهای پیام
captcha