برگزاری مراسم یادبود شهدای ناوچه کنارک در منطقه دوم دریایی ولایت
کد خبر: 3900042
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

برگزاری مراسم یادبود شهدای ناوچه کنارک در منطقه دوم دریایی ولایت

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه ناوچه کنارک با حضور فرمانده منطقه دوم دریایی جاسک‌ و امام‌ جمعه، فرماندار و مسئولان این شهرستان در منطقه دوم دریایی ولایت برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم مناقبیان، امام‌ جمعه شهرستان جاسک، صبح امروز، 30 اردیبهشت‌ماه در مراسم یادبود شهدای ناوچه کنارک در منطقه دوم دریایی ولایت، ضمن تبریک و تسلیت شهادت این دریادلان نیروی دریایی ارتش، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره فرمودند که یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

وی با بیان اینکه به روح مطهر همه شهدای انقلاب، دفاع مقدس، نیروهای مسلح و همچنین حادثه کنارک درود می‌فرستم، افزود: ایستادگی، گذشت و ایثار همواره لازمه رسیدن به عزت و افتخار است و باعث می‌شود تا شاهد ایجاد محیطی امن برای سایر حوزه‌های علمی، اقتصادی و سیاسی باشیم.

امام‌جمعه جاسک بیان کرد: یکی از شهدای حادثه ناوچه کنارک، قهرمان غواصی ارتش‌های جهان بود و یکی دیگر از این عزیزان درگذشته در جبهه مدافعان حرم حضور داشت که درنهایت به درجه رفیع شهادت رسیدند.

مناقبیان با اشاره به برخی خصوصیات یاران امام زمان‌(عج) گفت: این افراد همواره اهل ایمان و دارای کسوت‌های مختلف دفاع از وطن، مؤمن و صبور هستند، از صبر فردی و اجتماعی برخوردارند و در حوزه مجاهدت با نفس و شیطان درون بسیار مقاوم هستند. البته روزه، نماز و خمسی که انسان به خاطر خدا انجام می‌دهد نمونه‌های صبر فردی هستند.

وی با بیان اینکه امروز جوانانی از ایران مقابل تمدن شیطان‌پرست مدعی حکومت جهانی همچون صهیونیست ایستاده‌اند، بیان کرد: یکی از دلایلی که دشمن به کشورمان فشار و هجمه وارد می‌کند این است که در سایه تقوای الهی در مقابل صهیونیست قد علم کرده و زیر سلطه شیاطین قرار نمی‌گیریم.

یادآور می‌شود، شرکت‌کنندگان در این مراسم با قرائت فاتحه از مقام والای شهدای حادثه ناوچه کنارک که در آستانه لیالی قدر، عاشقانه و عارفانه به لقاءالله پیوستند و همچنین از نیروهای مستقر در شناور مذکور که رشادت مثال‌زدنی در نجات جان هم‌رزمان خود به خرج دادند، تجلیل کردند.

انتهای پیام
captcha