برنامه‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان برای نیمه شعبان
کد خبر: 3889810
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

برنامه‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان برای نیمه شعبان

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به در پیش بودن ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) برنامه‌های این اداره را برای نیمه شعبان اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر انصاری‌راد، مدیرکل این نهاد اظهار کرد: اگرچه با توجه به شرایط سخت حاکم بر جامعه به دلیل بیماری کرونا و ضرورت توجه به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان برگزاری برنامه‌هایی به‌صورت فعال و با حضور مردم در سطح مساجد وجود ندارد؛ اما می‌توان از این فرصت استفاده کرد و بخشی از برنامه‌های نیمه شعبان را در سطح فضای مجازی به اجرا در آورد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط ضمن تأکید بر آذین‌بندی و چراغانی مساجد، حسینیه‌ها، معابر و خیابان‌ها، برنامه‌هایی چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی پیش‌بینی شده است. استغاثه به امام زمان(عج) رأس ساعت ۲۰ شب نیمه شعبان هم‌زمان با سراسر کشور، پخش استغاثه به امام زمان(عج) از بلندگوهای مساجد بدون تجمع در مسجدها، احیای شب نیمه شعبان همراه با مناجات و دعا به‌ویژه برای سلامتی بیماران کرونایی بخشی از این برنامه‌هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: پخش آهنگ‌های شاد، سرود، مرثیه‌خوانی و مداحی با نصب بلندگو بر روی ماشین‌ها بدون ایجاد تجمع و صرفاً با عبور از خیابان‌ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی، شعر، دل‌نوشته و ... با موضوع انتظار و نیمه شعبان از سوی همه مدیران تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها برای عموم مردم در سطح فضای مجازی بخش دیگری از برنامه‌های ما در نیمه شعبان است.

انصاری‌راد اضافه کرد: پخش گوشه‌هایی از سخنرانی علما و روحانیان برجسته به‌ویژه امامان جمعه استان در فضای مجازی با موضوع نیمه شعبان، استفاده از مداحی مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) به‌صورت کوتاه در فضای مجازی، قرائت مناجات شعبانیه در فضای مجازی و پاسخ به شبهات القاشده در زمینه مهدویت از سوی کارشناسان و متخصصان این حوزه نیز از برنامه‌های ما در روز میلاد امام زمان(عج) است.

انتهای پیام
captcha