ایجاد فضای مهدوی در محلات هرمزگان با کاروان‌های «نسیم انتظار»
کد خبر: 3889473
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴

ایجاد فضای مهدوی در محلات هرمزگان با کاروان‌های «نسیم انتظار»

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از راه‌اندازی ۱۰ کاروان «نسیم انتظار» برای ایجاد فضای مهدوی در محلات سطح استان به‌مناسبت ولادت امام زمان(عج) خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که با محوریت بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار می‌شود، برنامه‌های مناسبتی همچون مراسم نیمه شعبان است. در سال‌های گذشته این مراسم با برپایی جشن و دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، گروه‌های سرود، تواشیح، مولودی‌خوانی و عامه مردم برگزار می‌شد.

وی افزود: متأسفانه در سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته بودن بقاع متبرکه، امکان برگزاری این مراسم همچون گذشته وجود ندارد اما برنامه‌هایی در نظر گرفتیم تا بتوانیم ولادت امام زمان‌(عج) را گرامی بداریم. اولین برنامه راه‌اندازی 10 کاروان «نسیم انتظار» در سطح شهرستان‌های استان است.

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان ادامه داد: این کاروان‌ها شامل گروه‌های تواشیح، مولودی‌خوانی و مداحان شاخص استانی هستند که با اتومبیلی مجهز به سیستم صوتی و تزئین شده با بنرهای مناسبتی و البته با رعایت مسائل بهداشتی از ساعت 17 تا 19 در سطح محلات تردد کرده و  پیام‌های بهداشتی را به مردم می‌رسانند، هم از آنان دعوت می‌کنند از پنجره، بالکن و درب منازل خود به مداحی گوش کنند و به‌این‌ترتیب فضایی مهدوی در محلات ایجاد شود.

آزادی بیان کرد: همچنین قصد داریم با وجود تعطیلی بقاع متبرکه این مکان‌ها را آذین‌بندی کنیم تا افرادی که از دور بقاع را می‌بینند ایام ولادت امام زمان‌(عج) برایشان محسوس باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه در این ایام بسیاری از خانواده‌ها درگیر مشکلات مادی شده‌اند، در تلاش هستیم از محل منابع موقوفات مرتبط، کمک‌های خیران و نذورات مردم برای سلامتی امام زمان‌(عج)، بسته‌های غذایی تحت عنوان «تبرکات مهدوی» آماده و در شب نیمه شعبان بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم. تاکنون 200 بسته غذایی با هزینه هر بسته 180 هزار تومان آماده کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha