برکات وقف در زندگی واقف هرمزگانی
کد خبر: 3888632
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

برکات وقف در زندگی واقف هرمزگانی

واقف هرمزگانی که از کارگری در زمین‌های کشاورزی، امروز به تولید، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی رسیده و از کارآفرینان و واقفان بنام استان است، موفقیت‌های خود را از آثار و برکات وقف در زندگی‌اش می‌داند.

غلامرضا انباز، واقف هرمزگانی از شهرستان رودان در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در کودکی به دلیل محرومیت، ترک‌تحصیل کرده و وارد کار کشاورزی شدم و در باغ‌های دیگران کارگری می‌کردم، از همان زمان نیت کردم تا زنده هستم یک‌چهارم هر درآمدی که دارم را وقف کار خیر کنم، در آن زمان برای انجام این کار یک قلک داشتم که هر روز یک‌چهارم مزدم را در آن می‌انداختم و به مراسم‌ عزاداری به‌خصوص عزاداری آقا امام حسین(ع) کمک می‌کردم.

وی افزود: مرحوم پدرم همیشه توصیه می‌کرد هرچقدر درآمد داریم، بخشی از آن را در کار خیر هزینه کنیم تا سفره‌مان خیروبرکت داشته باشد، من توصیه پدرم را عملی کردم  و هر روز خیروبرکت در زندگی‌ام بیشتر شد، اما هیچ‌گاه فکر نمی‌کردم روزی بتوانم یک کارخانه‌دار و صادرکننده محصولات کشاورزی در هرمزگان شوم.

این واقف هرمزگانی تصریح کرد: امروز نیز پایبند همان نیت هستم و یک‌چهارم درآمد سالیانه خود را از کارخانه تولید، بسته‌بندی و صادرات خرما که در شهرستان رودان دارم، وقف کار خیر در هر جایی از استان هرمزگان و کشور که نیاز باشد، می‌کنم تا خدمتی به مردم کشورم کرده باشم و وصیت کرده‌ام بعد از مرگم نیز فرزندانم این کار را ادامه دهند.

انباز افزود: یک حسینیه بزرگ در یکی از روستاهای محروم شهرستان رودان ساخته و در راه آقا امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) وقف کردم. همچنین با توجه به مشکلات درمانی که در این روستا وجود داشت و گاهی افراد به دلیل یک عقرب‌زدگی مجبور بودند به مرکز شهرستان یا استان بروند و به دلیل مسافت زیاد از دست می‌رفتند، یک درمانگاه در کنار آن حسینیه ساختم.

وی ادامه داد: برای امنیت روستا نیز یک ساختمان پاسگاه نیروی انتظامی ساخته و وقف امنیت روستا کردم و پس‌ازآن در آن منطقه دو کیلومتر جاده ساختم. همچنین در یکی از روستاهای محروم شهرستان رودان که دانش‌آموزانش در اتاقی بسیار فرسوده درس می‌خواندند و من را یاد خودم می‌انداختند که در یک اتاق خشت و گلی در روستا درس می‌خواندم، در حال ساخت مدرسه‌ای به نام سردار شهید حاجبی از شهدای نامدار استان هستم.

این واقف هرمزگانی گفت: صد نخل از باغ‌های خود را برای طرح ایتام کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان و 50 اسب را برای ستاد عتبات عالیات استان، وقف حرم حضرت زینب(س) کردم. در بحث بیماری کرونا نیز بخشی از خرماهایی که در سردخانه داشتم را به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کردم تا در این زمینه نیز کار کوچکی انجام داده باشم.

انتهای پیام
captcha