سردار سلیمانی تربیت‌شده مکتب امام حسین(ع) و پاسداری کامل بود
کد خبر: 3887756
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
روایتی از پاسدار و جانباز 8 سال دفاع مقدس؛

سردار سلیمانی تربیت‌شده مکتب امام حسین(ع) و پاسداری کامل بود

یک پاسدار و جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: شهید سردار قاسم سلیمانی تربیت‌شده مکتب امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) و نمونه یک پاسدار و انسان کامل بود.

موسی مولاپرست تازیانی، پاسدار بازنشسته، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، ضمن تبریک ایام شعبانیه و میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، در خصوص علت نام‌گذاری ولادت امام حسین(ع) به‌ عنوان روز پاسدار، اظهار کرد: با دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره)، معمار انقلاب و مشیت خداوند تشکیل سپاه با چنین روزی تقارن پیدا کرد و سپاه و پاسداران تربیت‌ شده در مکتب امام حسین(ع) طی 40 سال تلاش کردند تا مسیر آن حضرت را طی کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) پاسداری را با جوانان صدر اسلام مقایسه کردند و فرمودند: «شما پاسداران مثل جوان‌های صدر اسلام هستید‏. شما مثل سربازان صدر اسلام که با جان‌ودل و با عشق و علاقه به اسلام خدمت کردند، به اسلام خدمت کردید و مى‌‏کنید. من امیدوارم خداى تبارک‌وتعالی همان اجرى را که به پاسداران اسلام در صدر اسلام عنایت فرموده است، به شما برادران عزیز عنایت فرماید».

این جانباز و رزمنده هشت سال دفاع مقدس افزود: آیه‌ای که روی سینه برادران پاسدار نقش بسته بخشی از آیه 60 سوره انفال است که خداوند در آن می‌فرماید: «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُمْ وَآخَرِينَ مِنْ دُونِهِمْ لَا تَعْلَمُونَهُمُ اللَّهُ يَعْلَمُهُمْ ۚ وَمَا تُنْفِقُوا مِنْ شَيْءٍ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيْكُمْ وَأَنْتُمْ لَا تُظْلَمُونَ؛ هر نیرویی در قدرت دارید براى مقابله با آن‌ها(دشمنان) آماده سازید و اسب‌های ورزیده(براى میدان نبرد) تا به‌وسیله آن دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید و(همچنین) گروه دیگرى غیر از این‌ها را که شما نمی‌شناسید و خدا آن‌ها را می‌شناسد و هر چه درراه خدا(و تقویت بنیه دفاعى اسلام) انفاق کنید به‌طور کامل به شما بازگردانده می‌شود و به شما ستم نخواهد شد».

مولاپرست اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در خصوص علت تشکیل و وظایف سپاه فرمودند: «در ایجاد سپاه پاسداران، فقط این نبود که نظام مى‏‌خواهد از نو یک نیروى مسلح درست کند - مسئله تنها به اینجا ختم نمى‌‏شد - مسئله از این هم بالاتر بود. مسئله این بود که در یک تشکیلات نظامى که به‏‌وسیله انقلاب به وجود مى‌‏آمد، فکر و عقیده و ایمان - یعنى عامل معنوى قدرت - در تمام اجزا رعایت و لحاظ شود و تا آنجا که ممکن بود، این کار شد».

وی ادامه داد: حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای همچنین در جای دیگری در خصوص شهدای پاسدار فرمودند: «این شهداى بزرگ ما، روزى که قدم در این میدان گذاشتند، به این نیّت نبودند که یک روز نامشان پشت بلندگوهاى عظیم این کشور و این دنیا برده شود؛ نه. مثل یک انسان معمولى به جبهه رفتند، براى این‏که وظیفه خودشان را انجام دهند. هر جا هم احساس کردند که آنجا وظیفه است، به آنجا رفتند. این اخلاص است. این اخلاص را امروز ملت ما با خود حمل مى‌‏کند و دارد؛ مظهر کامل آن‌هم در مجموعه‏‌هاى جوان و مؤمنى است که یکى از بهترین و برجسته‏‌ترین آن‏ها، مجموعه سپاه پاسداران است».

سپاه؛ تربیت‌شده 8 سال دفاع مقدس

این پاسدار بازنشسته، سپاه را تربیت‌شده هشت سال دفاع مقدس خواند و در خصوص وظایف آن بیان کرد: وظیفه سپاه در عنوانی که امام خمینی(ره) برای این نیرو تعیین کردند مشخص می‌شود؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یعنی هر جا پای صدور انقلاب اسلامی در میان باشد، مسلمانی دادخواهی کند و ندا سر دهد، این نیرو در آنجا حاضر است.

مولاپرست گفت: سپاه در قطع قائله کردستان، ایفای نقش در اختلافات جنگ‌های داخلی و مقابله با منافقان، هشت سال دفاع مقدس با به‌کارگیری بسیج مردمی در کنار مردم بود و امروز شاهد آن هستیم که دامنه وظایفش گسترده شده و هر جا در کشور کار فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عرصه‌های گوناگون دیگر باشد، آماده و حاضر است. در کنار کار دفاعی و به‌روز کردن تجهیزات دفاعی‌اش در سیل، زلزله، سازندگی، محرومیت‌زدایی و ... فعالیت دارد، امروز نیز با شیوع ویروس کرونا در جبهه سلامت، دوش‌به‌دوش رزمندگان سلامت عملیات خود را انجام می‌دهد.

هر پاسدار؛ یک جریان تکامل‌یافته در مکتب امام حسین(ع)

وی در تعریف خود از پاسدار اظهار کرد: هر پاسدار، یک نیرو، حرکت و جریان تکامل‌یافته در مکتب امام حسین(ع) و ادامه‌دهنده راه امام خمینی(ره) است که تحت زعامت مقام عظمای ولایت در ابعاد نظامی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... پشتیبان مسلمانان جهان است.

این پاسدار بازنشسته رابطه مردم با سپاه و سپاه با مردم را رابطه‌ای تنگاتنگ خواند و افزود: مردم فرزندان خود را در هشت سال دفاع مقدس به دست سپاه می‌سپردند، اموال و کمک‌های خود به جبهه را به سپاه می‌سپردند. فعالیت‌های جهادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بسیج و سپاه نیز نشانگر رابطه سپاه با مردم است.

مولاپرست تصریح کرد: سپاه در امر محرومیت‌زدایی، مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و مسکن، کشاورزی، دامداری، حوادث طبیعی و غیرطبیعی به کمک مردم می‌آید. هر جا سپاه مردم را فراخواند، مردم همراهی می‌کنند و هر جا مردم ندایی سر دهند، سپاه آنجا حاضر است.

از اعزام 3 ماهه به جبهه تا خدمت 30 ساله

جانشین ادوار مهندسی لشکر ۴۱ ثارالله در خصوص علت پاسدار شدن خود گفت: من دانش‌آموز بودم که به جبهه رفتم و به‌ عنوان یک بسیجی تحت امر سپاه کار کردم، از آنان الگو گرفتم، به بهترین نیروهایی که از نظر اخلاص و تقوا، ازخودگذشتگی و ایثار نمونه بودند علاقه‌مند شدم. همان‌جا در لشکر 41 ثارالله در جبهه تحت امر سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی پاسدار شدم و اعزام سه‌ماهه من به جبهه هشت سال طول کشید.

مولاپرست ادامه داد: بعد از جبهه نیز در کار سازندگی، دوش‌به‌دوش برداران پاسدارم خدمت و پس از 30 سال میدان را برای تقویت و رشد جوانان خالی کردم، امروز نیز به‌عنوان یک راوی دفاع مقدس با سپاه همکاری دارم.

وی افزود: حضور من در هشت سال دفاع مقدس اول برای خدمت و بعد شهادت بود اما متأسفانه توفیق شهادت نصیبم نشد، عده‌ای پس از جنگ ماندند که خدمت کنند؛ امیدوارم من نیز جزء خدمتگزاران باشم و خداوند شهادت در راه خودش را نصیب من نیز کند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: من سردار سلیمانی را از سال 60 در لشکر 41 ثارالله می‌شناسم، او نه‌تنها در سال‌های اخیر به‌عنوان سردار دل‌ها و فرمانده‌ای استراتژیک در جهان اسلام شناخته شده بود، بلکه از ابتدا یک پاسدار واقعی بود. حاج قاسم به‌عنوان یک پاسدار، الگو و فرمانده‌ای که در ابعاد مختلف می‌توانست بر دل، جسم و روح انسان فرماندهی کند، تمام مشخصات یک انسان کامل را داشت.

ضرورت الگوپذیری از شخصیت سردار قاسمی سلیمانی

مولاپرست در خصوص ضرورت الگوپذیری از شخصیت بزرگ شهید سردار قاسمی سلیمانی اظهار کرد: محور لشکر رزمندگان سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در هشت سال دفاع مقدس جوانی به نام قاسم سلیمانی بود تا امروز که رزمندگان دنیا پیرو راه این سردار دل‌ها هستند. حاج قاسم تربیت‌شده مکتب امام حسین(ع) بود و اهل‌بیت(ع) را الگوی خود قرار داده بود، او نه‌تنها یک پاسدار کامل، بلکه یک انسان کامل بود.

وی ادامه داد: اطلاعت‌پذیری محض و به‌موقع فرمان بردن از ولایت‌فقیه، حاشیه نداشتن در مسائل سیاسی و نظامی، وابسته دنیا نبودن و اخلاص در معنویت از ویژگی‌های حاج قاسم بود و امروز لازم است نه‌تنها پاسداران بلکه همه مردم، مدیران و مسئولان از این سردار دل‌ها الگو بگیرند، در گام دوم انقلاب نیز شهید سردار سلیمانی بهترین الگو برای نقشه راه جمهوری اسلامی و صدور انقلاب اسلامی به جهان است.

ارادت سردار دل‌ها به حضرت زهرا(س)

این پاسدار بازنشسته در ادامه به تشریح خاطراتی از شهید سردار سلیمانی در زمان هشت سال دفاع مقدس و پس‌ از آن پرداخت و افزود: حاج قاسم ارادت خاصی به حضرت زهرا(س) داشت، در بعدازظهری که برای عملیات والفجر 8 آماده می‌شدیم، ایشان اسم رمز عملیات را یا زهرا اعلام کرد و سخنرانی معنوی داشت. قرار بود از اروندرود عبور کنیم، عملیات بسیار دشواری در پیش داشتیم و بردن تجهیزات مهندسی و امکانات نظامی سخت بود، ایشان خطاب به ما گفت: خیالتان راحت باشد، این عملیات به نام مبارک حضرت زهرا(س) مزین شده و بی‌بی فاطمه زهرا امروز به کمک شما می‌آید، با این صحبت‌ها همه امیدوار شدیم و انگیزه گرفتیم.

مولاپرست ادامه داد: در آن شب ساکت خود را به آب زدیم و ناگهان باران و طوفان آغاز شد و عراقی‌ها مجبور شدند به سنگرهایشان پناه برند، صدای رفت‌وآمد ما در طوفان گم شد و همان‌طور که سردار نوید داد، حضرت زهرا(س) به کمک ما آمد. حاج قاسم علاوه بر فرمانده نظامی، یک فرمانده معنوی بود که بر دل‌ها و جان‌ها فرماندهی می‌کرد.

وی تصریح کرد: سردار دل‌ها بعد از جنگ هرگز رزمندگان و زیردستانش را فراموش نکرد، هر سال در پنج‌شنبه آخر ماه رمضان و دهه دوم فاطمیه هر جای دنیا که بود خود را به کرمان می‌رساند، خانه‌ای در کرمان داشت که آن را وقف حسینیه حضرت زهرا(س) کرده بود، چند نفر از فرماندهان گردان‌های مختلف از هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان از جمله من را دعوت می‌کرد و دورهم جمع می‌شدیم. تا اینکه در آخرین مراسم دهه دوم فاطمیه در سال گذشته در بین هم‌رزمانش گفت که شاید در مراسم سال بعد نباشم و همان هم شد.

انتهای پیام
captcha