نقش اداره اوقاف در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در رودان
کد خبر: 3887474
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

نقش اداره اوقاف در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در رودان

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان گفت: اداره اوقاف رودان با تعطیل کردن امامزاده سیدسلطان محمد و سایر بقاع متبرکه، ضدعفونی اماکن و کمک به آموزش و آگاهی‌رسانی به مردم نقش بسیار پررنگی را در امر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان رودان ایفا کرد.

میرزاعلی نظرنژاد، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه ویروس کرونا در دنیا اپیدمی شده و کشور ما نیز درگیر این بیماری است و کلیه عوامل وزارت بهداشت و درمان از جمله دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شبانه‌روز در تلاش هستند که این بیماری را کنترل کنند.

وی افزود: سه نکته بسیار مهم شامل عدم تجمع، تماس و تردد به کنترل بیماری کمک کرده و می‌توانند زنجیره انتقال ویروس را محدود کنند، همچنین افراد باید به تذکراتی که وزارت بهداشت از صداوسیما و سایر رسانه‌های جمعی منتشر می‌کند توجه کنند، از خانه بیرون نروند و افرادی که علائم بیماری کووید 19 را دارند حتماً به مراکز بهداشت و دمان مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودان تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد و توصیه اکید وزارت بهداشت، ریاست جمهوری است این است که ما در خانه بمانیم تا این ویروس کمتر منتقل شود.

نظرنژاد ضمن قدردانی از سازمان‌ها و نهادهایی که شبکه بهداشت و درمان را در کاهش رفت‌وآمد مردم و همچنین ضدعفونی اماکن عمومی یاری دادند، افزود: یکی از این نهادها اداره اوقاف بود که با تعطیل کردن بقاع متبرکه و مکان‌های زیارتی مانند امامزاده سیدسلطان محمد رودان که در گذشته تجمع بسیاری در آن صورت می‌گرفت، از تجمع در این مکان‌ها جلوگیری کرد، همچنین در امر ضدعفونی بقاع متبرکه و اماکن عمومی و آموزش و آگاهی‌رسانی به مردم نیز بسیار کمک‌رسان بود و نقش بسیار پررنگی را در امر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان رودان ایفا کرد.

انتهای پیام
captcha