تمهیدات لازم ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس
کد خبر: 3881772
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

تمهیدات لازم ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس از هماهنگی‌های صورت گرفته بین این ستاد و استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت شهرستان بندرعباس، شهرداری  و دیگر دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط جهت تمهیدات لازم برای حضور مؤمنین نمازگزار جهت اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته خبر داد.

به گزارش ایکنا و به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس، حجت‌الاسلام سعید کذایی، رئیس این ستاد، صبح امروز، هشتم اسفندماه، در گفت‌وگویی اظهار کرد: با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه وسایل حمل‌ونقل عمومی که جهت رفاه حال نمازگزاران هر هفته ایاب و ذهاب آن‌ها را انجام می‌دهد، صحن و شبستان  مسجد جامع ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: در همین خصوص این هفته از دکتر فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان جهت ارائه گزارش و توصیه‌های مهم بهداشتی از تریبون نماز جمعه دعوت به عمل آمده است.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس ضمن اشاره به موضوع مهم رعایت مسائل بهداشت فردی و عمومی از مؤمنین نمازگزار خواست مهر و سجاده به همراه داشته باشند و خواهران از چادرنماز شخصی خود استفاده کنند.

کذایی افزود: در همین راستا طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در خصوص کاهش برنامه‌های فرهنگی ستاد برگزاری نماز جمعه، برنامه دورهمی علمی، اعتقادی که هر هفته قبل از نماز جمعه در مسجد جامع توسط کمیته جوانان این ستاد برگزار می‌شد به هفته‌های آینده موکول می‌شود.

وی تصریح کرد: از مؤمنین نمازگزار خواهشمندم در صورت امکان خردسالان را به مسجد نیاورند و در همین راستا مهد آدینه ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس در این هفته تعطیل خواهد بود. نمازگزاران قبل و بعد از نماز از مصافحه و دست دادن به یکدیگر خودداری و در صورت مشاهده علائم هر نوع بیماری از حضور در مسجد پرهیز کنند.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه گفت: همه ما موظف هستیم در جهت حفظ آرامش جامعه  بکوشیم و ضمن رعایت موارد بهداشت فردی و عمومی از هرگونه استرس و اضطراب بکاهیم و با توکل به خداوند حکیم و توسل به اهل‌بیت (ع) این بحران پیش‌آمده را سپری کنیم.

کذایی توجه به توصیه‌های بهداشتی و رعایت آن، کاهش برنامه‌های فرهنگی ستاد، مختصر بودن خطبه‌های نماز جمعه، تعطیلی مهد آدینه، ضدعفونی کردن فضای مسجد جامع قبل و بعد از برگزاری نماز عبادی و سیاسی جمعه، ضدعفونی کردن وسایل نقلیه عمومی جهت ایاب و ذهاب نمازگزاران و حضور تیم پزشکی و اورژانس در نماز جمعه این هفته را از اهم تمهیدات ستاد برگزاری نماز جمعه بندرعباس خواند.

انتهای پیام
captcha