اقدامات اوقاف هرمزگان برای جلوگیری از شیوع کرونا در بقاع متبرکه
کد خبر: 3881334
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

اقدامات اوقاف هرمزگان برای جلوگیری از شیوع کرونا در بقاع متبرکه

مدیرکل اوقاف هرمزگان اقدامات این اداره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان امروز، ششم اسفندماه در نشست با مسئولان ستادی این اداره درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان هرمزگان، اظهار کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا و به‌منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه تا اطلاع ثانوی و اعلام رفع خطر، توزیع هرگونه غذای نذری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان ممنوع است.

وی گفت: با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف می‌شوند، به‌ تمامی هیئت‌امنا و مدیران اجرایی این بقاع اعلام شده روزانه در نوبت‌های مختلف، سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند و همچنین کفشداری‌ها مرتباً ضدعفونی شوند و همچنین کیسه‌های نگهداری کفش زائران جمع‌آوری و کفش‌ها در کفشداری‌ها نگهداری شوند.

مهدیان ادامه داد: همچنین اعلام کردیم درب‌های ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها، تمامی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند به‌طور دائم در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی شوند. نسبت به ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت امکان و موجود بودن ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار، از طرف هیئت‌امنا تهیه و به‌صورت رایگان در دسترس زائران قرار دهند، گفت: همچنین از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی جهت کاهش و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا استفاده بهینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha