شناسایی موقوفه ۱۰ میلیارد ریالی در بندرخمیر
کد خبر: 3881053
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

شناسایی موقوفه ۱۰ میلیارد ریالی در بندرخمیر

مسئول اوقاف بندرخمیر از شناسایی موقوفات منطقه لشتغان، از توابع این شهرستان به مساحت یک هکتار و با ارزش ریالی تقریبی ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، عبدالعزیز جوادی، مسئول اوقاف شهرستان بندر خمیر  اظهار کرد: تعداد زیادی اراضی موقوفه  در شهرستان خمیر شناسایی‌شده که از شاخص‌ترین این موقوفات می‌توان به دو موقوفه کربلایی علی چی و کربلایی کراچی واقع در شهر بندر خمیر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دو موقوفه شاخص شناسایی‌شده به مساحت تقریبی یک هکتار و به ارزش تقریبی 10 میلیارد ریال هستند، افزود: شناسایی موقوفات یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های اداره اوقاف است، این کار با هدف حفظ، تثبیت و صیانت از حقوق موقوفات گذشتگان خیراندیش و بازگرداندن موقوفاتی که در گذر زمان از وقفیت خارج شده‌اند، انجام گرفته است.

جوادی با اشاره به اینکه موقوفات زیادی در بندرخمیر در حال شناسایی هستند، گفت: برای امر شناسایی موقوفاتی که هیچ‌گونه اطلاعاتی از آن‌ها در سامانه جامع موقوفات کشور وجود ندارد نیازمند کمک افراد مطلع هستیم، ازاین‌رو از افرادی که به هر نحو اطلاعی از موقوفات یا اسناد و وقف‌نامه‌های قدیمی دارند خواهشمندم با مراجعه به اداره اوقاف بندرخمیر، متولیان وقف را نسبت به حفظ و صیانت از این میراث معنوی و مادی گذشتگان یاری کنند، ارزش این کار نیز کمتر از وقف کردن نخواهد بود.

مسئول اوقاف بندرخمیر گفت: از ابتدای سال تاکنون 30 سند مالکیت موقوفات در این شهرستان اخذ شده و تعدادی نیز در اداره ثبت و اسناد در حال بررسی و صدور هستند. هر تلاشی برای احقاق حقوق موقوفات و تثبیت سند مالکیت موقوفات کمک به سنت حسنه وقف است.

جوادی تصریح کرد: تصرف املاک وقفی و عدم پرداخت اجاره موقوفات به‌نوعی موقوفه‌خواری است که علاوه بر اثرات وضعی دنیوی، چون معطل ماندن نیت واقف، حق‌الناس نیز محسوب خواهد شد.

انتهای پیام
captcha