اجرای طرح مودت در بقعه شاه عبدالقهار بندرعباس
کد خبر: 3880550
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

اجرای طرح مودت در بقعه شاه عبدالقهار بندرعباس

معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان از اجرای طرح مودت در بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مصطفی آزادی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس یکی از بقاع مورد اعتقاد و وثوق و اعتماد مردم شهرستان است و زائران از شهرستان‌های مجاور نیز به‌ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا به این بقعه مراجعه می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه ساختمان این بقعه قدیمی بوده و جوابگوی حضور زائران و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی در آن نیست، اداره‌کل اوقاف هرمزگان بنا بر رسالت و وظیفه‌اش، نسبت به بازسازی آن اقدام کرده که پس از تأیید نقشه‌های جامع بقعه توسط سازمان اوقاف کشور و هیئت‌ امنای بقعه، کار پی‌ریزی، جانمایی و فونداسیون آن انجام شد.

آزادی تصریح کرد: شبستان یا ساختمانی که مقرر شده در بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس ترمیم شود به متراژ 800 مترمربع و با رعایت تمام اصول مهندسی است. در بازدیدی که با حضور مدیرکل اوقاف هرمزگان از این بقعه داشتیم، فونداسیون این سازه کامل بود و مقرر شد تا قبل از اتمام سال جاری، اسکلت، شناژ و پل‌های تیر پلی که قرار است زده شود، توسط هیئت‌امنای بقعه با مشارکت اداره‌کل اوقاف هرمزگان، شهرداری بندرعباس، خیرین و مردم در قالب طرح مودت انجام شود.

معاون اداره‌کل اوقاف هرمزگان گفت: هزینه‌هایی که تاکنون در بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس انجام‌ شده بیش از دو میلیارد و 800 میلیون ریال بوده که از این مقدار، یک میلیارد و صد میلیون ریال آن از محل منابع و کمک‌های اداره‌کل اوقاف هرمزگان و یک میلیارد و 700 میلیون ریال آن نیز از محل کمک‌های خیران، مردم و برخی نهادها مانند شهرداری بندرعباس بوده است.

آزادی با اشاره به اینکه سازوکاری که سازمان اوقاف برای بقاع متبرکه کم‌درآمد دارد طرح مودت است، گفت: در قالب این طرح، اداره اوقاف محل و هیئت‌امنای بقاع، تبلیغ و اعلام نیازمندی‌های بقعه را مشخص و اعلام می‌کنند و کمک‌های نقدی و غیر نقدی دلدادگان بقاع متبرکه از مردم، خیران، زوار و نهادهای مرتبط فرهنگی که این امکان برایشان وجود دارد در منابعشان سرفصلی را به این بقاع اختصاص دهند، جمع‌آوری می‌شود. کمک‌های جمع‌آوری‌شده نیز در سامانه ثبت و قابل رسد و ره‌گیری است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بقعه متبرکه شاه عبدالقهار بندرعباس نیز بقعه‌ای کم‌درآمد است و نذورات آن جوابگوی هزینه‌های جاری و عمرانی‌اش نیست، طرح مودت، این زمینه را آماده کرده که کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم برای بازسازی این بقعه متبرکه جمع‌آوری شود. کمک‌ها نیز محدود به کمک نقدی نیست، برای مثال اگر کسی تخصصی دارد و می‌تواند در حوزه‌های عمرانی کاری انجام دهد، از این امر استقبال می‌شود.

انتهای پیام
captcha