حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمنان را ناامید کرد
کد خبر: 3880333
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمنان را ناامید کرد

امام‌ جمعه بندرعباس گفت: پس از حضور حماسی مردم در ۲۲ بهمن، حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر دشمنان و استکبار را ناامید کرد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد عبادی، امام‌ جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان، ظهر امروز، 2 اسفند‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: در شرایطی که مردم در تهیه یک کالا با مشکل مواجه هستند، اگر فردی دست به احتکار بزند، عین حرام و خلاف آموزه‌های اسلامی است، کسی که دست به احتکار و محبوس کردن کالا می‌زند، بنده بدی در نزد خداست.

امام‌جمعه بندرعباس افزود: برخی انسان‌ها کمبود و نقص‌هایی دارند و سر کوچک‌ترین مسائل قسم می‌خورند، بدترین آفت این است که یک بازاری برای مجاب کردن مشتری به خرید، قسم بخورد. کاسب و بازاری نباید حریص باشد، وقتی انسان در زندگی خیر و برکت نداشته باشد، کم‌ و زیادی درآمد چه فرقی به حالش خواهد داشت؟ اگر خداوند خیر و برکت را از فردی بگیرد، انسان هیچ‌گاه رنگ خوشی را در زندگی‌اش نمی‌بیند.

وی با اشاره به اینکه نباید عیوب خود را پنهان کنیم و سعی در پوشاندن آن داشته باشیم چراکه این مسئله از آفات تجارت است، افزود: تجار و بازرگانان در نزد امام علی(ع) حرمت و منزلت بالایی دارند، چراکه کالاهای مورد نیاز مردم را تأمین می‌کنند و دولت اسلامی همواره آن‌ها را مورد حمایت خود قرار داده است.

امام‌ جمعه بندرعباس ضمن تبریک ولادت امام باقر (ع) گفت: امام محمدباقر (ع) بنیان‌گذار نهضت علمی در جهان اسلام و در توسعه علم و اندیشه در جهان اسلام به‌واقع شگرفی عظیم بوده‌اند.

عبادی همچنین با اشاره به بزرگداشت خواجه‌نصیرالدین طوسی و روز مهندس افزود: مهندسان مؤمن و متدین و مردم‌دوست انجمنی را برای امورات خیر در استان هرمزگان راه‌اندازی کرده‌اند و دست بی‌بضاعتان را گرفته‌اند و امیدوارم این حرکت الگوی مناسبی برای تمامی مشاغل باشد، همچون وکلا و قضات که مدت‌هاست در چنین اموری پیش‌قدم بوده‌اند و بدون هیچ چشمداشتی یاری گر مردم هستند.

وی تصریح کرد: دانش معماری در ایران اسلامی نسبت به گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است، متأسفانه شاهد هستیم در ساخت‌وسازهای کنونی به استحکام بناها توجه نمی‌شود و امیدوارم به این موضوع بیش‌ازپیش توجه شود.

آموزش و پروش در صیانت از اعتقادات دانش‌آموزان اهتمام بورزد

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: انتظار جامعه اسلامی این است که آموزش و پروش در صیانت از ایمان و اعتقادات دانش‌آموزان اهتمام بیشتری داشته باشد، باید به فکر آماده کردن نسلی باشیم که در گام دوم انقلاب اسلامی بتواند فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) را به‌درستی پیش برند.

عبادی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشورمان گفت: اقتصاد مقاومتی و مقاومت پادزهر فشار حداکثری دشمنان است، امروز استکبار به استیصال افتاده و ملت ایران اسلامی نشان داد که مقابل نقشه‌های آنان همچنان ایستاده و هر بار تلاش دشمنان جز شکست نتیجه دیگری ندارد. در شرایط فشار حداکثری پادزهر دیگری به نام حضور حداکثری هم می‌تواند خواب آشفته دشمنان را تعبیر ناشدنی کند، پس از حضور حماسی مردم در 22 بهمن، حضور حداکثری در انتخابات مجلس شورای اسلامی بار دیگر دشمنان و استکبار را ناامید می‌کند.

وی تصریح کرد: امروز نیاز به یک مجلس شجاع و انقلابی داریم، مجلسی که بتواند سیلی محکم به استکبار بزند و گرفتار زد و بند نشود، مجلس پویا، متخصص و دانا می‌تواند مشکلات مردم را با وضع قوانین مطلوب بهبود بخشد، ما به مجلسی نیاز داریم که مرز دوست و دشمن را تشخیص دهد. هر جا بمباران تبلیغاتی دشمن را مشاهده کردید، بدانید همان‌جا نیروهای انقلابی هستند و دشمن به دنبال تخریب نیروهای انقلابی است.

عبادی افزود: بصیرت و بینش سیاسی لازمه یک نماینده مجلس است، نباید کسی برای کسب نمایندگی مجلس حریص باشد و به هر شکلی خود را به آن برساند. متأسفانه در شهر بندرعباس اتفاقاتی رخ‌داده که زیبنده نیست، برخی با روش‌های غیرمعقول و زیر پا گذاشتن ارزش‌ها سعی در گرفتن رأی دارند.

وی با تأکید بر اینکه ساز و دهل راه انداختن برای جمع‌کردن مردم در اجتماعات انتخابات زیبنده نیست و نباید برای گرفتن رأی، ذائقه مردم را تغییر ‌دهیم، تصریح کرد: یک نماینده اصلح باید با فساد اقتصادی و سیاسی ضدیت داشته باشد، هرکسی به مجلس راه پیدا کرد باید موردحمایت قرار بگیرد و مطالبات مردم را پیگیری کند و سایر داوطلبین مجلس نیز به کمکش آمده تا مسائل کشور و استان برطرف شود.

انتهای پیام
captcha