مجلس تجلی قدرت مردم در حاکمیت است
کد خبر: 3880092
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

مجلس تجلی قدرت مردم در حاکمیت است

یک مدرس تاریخ در دانشگاه و فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس تجلی قدرت مردم در حاکمیت است، تصریح کرد:  پس از یوم‌الله‌های بزرگ، حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلمانی و راهپیمایی 22 بهمن، روح امیدی به آینده انقلاب اسلامی دمیده شد که می‌تواند یوم‌الله دیگری را در دوم اسفند رقم بزند.

جواد بیژنی، مدرس تاریخ در دانشگاه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان گفت: یک مجلس انقلابی در صورتی تشکیل می‌شود که ما افرادی از قبیل مؤمن‌ترین انسان‌ها به آرمان‌های اسلامی، کارآمدترین و رزومه‌دارترین آن‌ها را به مجلس بفرستیم، افرادی که هم برای دفاع از حقوق مردم کشور خود در قبال بیگانگان و هم مردم منطقه و شهر خود بیشترین شجاعت و صراحت را داشته باشند.

وی از دیگر ویژگی‌های یک کاندیدهای اصلح به کم‌خرج بودن، ایده و برنامه داشتن به‌جای تبلیغات محیطی اشاره کرد و افزود: شخصی که کارنامه داشته باشد، نیازی به تبلیغات پرحجم در شهر ندارد و از روش‌های هیجانی و احساسی مانند برگزاری کنسرت موسیقی استفاده نمی‌کند، بدیهی است که با مسئله نشاط و شادی در جامعه مخالف نیستم اما انتخابات، عرصه احساس نیست بلکه عرصه تعقل است، کاندیداها باید توانمندی خود را به مردم نشان دهند تا آن‌ها با عقل انتخابی صحیح کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: بسیج دانشجویی استان هرمزگان برنامه خوبی را تدارک دید و تمام کاندیداها را به گفت‌وگو دعوت کرد، از برنامه‌ها، ایده‌ها و نگاه‌های آن‌ها پرسید، این قبیل برنامه‌ها می‌توانند در انتخاب اصلح  به مردم کمک کند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه مردم باید بدانند مجلس تأثیر زیادی در حل مشکلات آن‌ها دارد، ادامه داد:  اگر مجلسی پاک دست، قوی، دارای شجاعت و بدون واسطه باشد در حل مشکلات می‌تواند گام‌های بلندتری بردارد، در دوره‌هایی دیده‌ایم که مجلس توانسته قوی ظاهر شود، حق را ادا و از اشتباهات سایر قوا جلوگیری کند و بسیار مؤثر باشد.

بیژنی اظهار کرد: مجلس تجلی قدرت مردم در حاکمیت است، اگر بتوانیم کاری کنیم که مردم ارزش رأی خود و قدرت مجلس را در حل مشکلات بدانند، بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: با مراجعه به قانون خواهیم دید یکی از مهم‌ترین وظایف مجلس نظارت است، امروز شاهدیم به دلیل نظارت ضعیف اتفاقات نامطلوب می‌افتد، اگر مجلس وظیفه نظارتی خود را به‌خوبی ایفا کند بسیاری از کج‌روی‌ها را نخواهیم داشت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مجلس می‌تواند برای حل معضلات اقتصادی و مشکلات فرهنگی و اجتماعی قانون وضع کند، بر بودجه‌ریزی و نحوه اجرای طرحی که تصویب کرده نظارت کند، اگر می‌بینیم اوضاع خوب نیست، این کارها انجام نشده و مشکلات بسیاری  وجود دارد به این معنی است که مجلس نقش خود را ایفا نکرده است.

بیژنی گفت: یکی دیگر از مسائلی که ما مردم و رسانه‌ها در این سال‌ها از آن غفلت کرده‌ایم این  است که پس از انتخاب نمایندگان، مطالبه گری ضعیفی داشته‌ایم، به جد از نمایندگانمان نخواسته‌ایم که به ما گزارش کار بدهند، در رابطه با اشکالاتی که به ذهنمان رسیده از آن‌ها توضیح نخواسته‌ایم، اگر فرهنگ  مطالبه گری و نظارت بر کار نمایندگان به وجود بیاید، بسیاری از مشکلات خودبه‌خود قابل‌حل است.

وی با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مجلس خوب و قوی شکل بگیرد باید افرادی در مجلس حضور داشته باشند که انقلابی‌تر، پای‌کار تر و قوی‌تر باشند تا بتواند نقش خود را خوب ایفا کند، اظهار کرد: پس از یوم‌الله‌های بزرگ، حضور مردم در تشییع پیکر حاج قاسم سلمانی و راهپیمایی 22 بهمن، روح امیدی به آینده انقلاب اسلامی دمیده شد که می‌تواند یوم‌الله دیگری را در 2 اسفند رقم بزند.

انتهای پیام
captcha