حضرت فاطمه(س) شاخص رضایت خدا و الگوی همه انسان‌ها است
کد خبر: 3873832
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
امام‌جمعه بندرعباس:

حضرت فاطمه(س) شاخص رضایت خدا و الگوی همه انسان‌ها است

گروه سیاست و اقتصاد – امام‌جمعه بندرعباس گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) ملاک و شاخص رضایت خدا و حجتی بر اهل‌بیت(ع) و الگوی همه انسان‌ها است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس ضمن تسلیت ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: این بانوی مکرم اسلام، ملاک و شاخص رضایت خدا و حجتی بر اهل‌بیت و الگوی همه انسان‌ها است.

وی تصریح کرد: با توجه در پیش بودن ایام فاطمیه از خطبا و مداحان می‌خواهم در شناساندن این الگوی ارزنده اسلام به آحاد جامعه و معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) را به جامعه کوشا باشند.

امام‌جمعه بندرعباس با نقل حدیثی از حضرت مهدی (عج) مبنی بر اینکه «دختر رسول خدا، مادرم فاطمه (س) الگو و اسوه زندگی من است»، افزود: در جایی که ولایت در معرض خطر قرار می‌گیرد حضرت زهرا (س) با تمام وجود فریاد می‌زند و تمام مشکلات را به جان می‌خرد و آنجایی که باید اسوه عفاف و پاک‌دامنی باشد نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه برای رفع بیکاری نیاز به همت آحاد جامعه است، گفت: باید نهضتی به پا کرده و معضل بیکاری را در جامعه ریشه‌کن کنیم چراکه بیکاری آفات بسیاری ازجمله ازهم‌پاشیدگی خانواده‌ها، ایجاد افسردگی در جوانان، بالا رفتن سن ازدواج جوانان، افزایش بزهکاری در جامعه، افزایش مهاجرت از روستاها به حاشیه کلان‌شهر‌ها و ایجاد معضلات شهری و خموده شدن جامعه را در پی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با تأکید بر اینکه کار کردن عبادت است، افزود: تغییر فرهنگ کار امری ضروری است و روستاها و کشاورزی‌ها باید در امان بمانند، اگر فرهنگ کار را تغییر دهیم، بدون شک تولید در کشور پا می‌گیرد.

وی در خصوص سفرش به مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان عنوان کرد: با گذشت حدود دو هفته از سیل هنوز راه دسترسی به 9 روستای شهرستان جاسک مشکل دارد و تنها خودروهای کمک دار می‌توانند در این مسیر تردد داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: آنچه در عکس‌ها و فیلم‌ها و خبرها به تصویر کشیده می‌شود با آنچه در آن مناطق می‌بینیم، متفاوت است، علی‌رغم اینکه همه سرداران سپاه و گروه‌های جهادی همچون یک کارگر در خدمت مردم هستند اما همچنان مشکلات بسیاری برای مردم وجود دارد.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: اگرچه بحران در مناطق سیل‌زده فروکش کرده اما من برای آینده این مردم نگرانم که با انبوهی از مشکلات رخ‌داده، چه باید بکنند به همین سبب از همه مسئولان و مردم خواهش می‌کنم که بحران‌های پس از سیل را دومرحله‌ای ببینند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ادامه داد: مرحله اول کمک‌های مردمی است که اکنون به دست مردم سیل‌زده شرق هرمزگان می‌رسد اما مرحله دوم و اصلی آن است که مشکلاتشان به‌طور ریشه‌ای پیگیری و رفع شود.

وی بیان کرد: از رسانه‌ها گله دارم چراکه باید در زمینهٔ انعکاس اخبار سیل پررنگ‌تر بوده و بیشتر پای‌کار بیایند، در بشاگرد شرایط مطلوب نیست و ساختن پل رودخانه جگین باید در اولویت قرار بگیرد، زیرساخت‌های راه شامل پل‌ها و جاده‌ها اصلی‌ترین مشکل شهرستان بشاگرد است و تا زمانی که رفع نشود در انتقال مایحتاج مردم به روستاها موانع بسیاری وجود دارد.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به ضرورت برقراری برق روستاها و تأمین آب آشامیدنی تعدادی از روستاهای حادثه‌دیده بشاگرد، افزود: با وجود همه فعالیت‌های صورت گرفته اما در بخش گافر هنوز شرایط مطلوبی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده از احداث پل موقت و یا دائمی روی رودخانه گابریک به‌عنوان مهم‌ترین کار اصولی برای تردد ساکنان 30 روستای گافر به بخش مرکزی نام برد و تأکید کرد که هم‌اکنون با مشکلات بسیاری انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: بشاگرد یکی از پرباران‌ترین شهرهای استان اما متأسفانه همچنان تشنه است ازاین‌رو باید در آن سدهای آبخیزداری کوچک و بزرگ احداث و آب‌های حاصل از این باران‌ها مهار شوند، با رعایت این نکات بشاگرد می‌تواند درزمینهٔ کشاورزی، نمونه باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ادامه داد: همچنین صنایع‌دستی بشاگرد هنوز برای مردم استان و کشور ناشناخته است و مسئولین کشوری و استانی باید در شناسایی و عرضه این محصولات به کشور تمهیداتی را بیندیشند.

انتهای پیام
captcha