حضرت فاطمه(س) نخستین شهید راه ولایت است
کد خبر: 3871246
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

حضرت فاطمه(س) نخستین شهید راه ولایت است

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی قشم گفت: حضرت فاطمه‌(س) مظهر ولایتمداری و ایثارگری و نخستین شهید راه ولایت است.

حضرت فاطمه (س) نخستین شهید راه ولایت است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام احمد غلامی، رئیس تبلیغات اسلامی قشم صبح امروز، 23 دی‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: سراسر زندگانی صدیقه طاهره‌(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است، ایشان در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از آن حضرت حمایت می‌کرد، حضرت زهرا‌(س) در همسر‌داری و مادری الگوی جهانیان است.

وی افزود: این بانوی بزرگوار به‌رغم عمر کوتاه اما پربرکت باید برای سیره و سلوک همه ما به‌عنوان الگوی قرار گیرد.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم تصریح کرد: از دیدگاه حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) بهترین زنان کسانی هستند که مردان نامحرم آن‌ها را نبینند و او نیز مردان نامحرم را نبیند، زن مسلمان چنین جایگاهی دارد که برترین آن‌ها خود حضرت فاطمه(س) است.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: اما در آنجایی که پای دفاع از ولایت به‌پیش می‌آید، در جمع نامحرمان نامرد که با بی‌تفاوتی نظاره‌گر غصب خلافت و کنار زدن ولی خدا بودند، آن‌چنان خطابه‌ای را در دفاع از ولایت بیان می‌کند که تاریخ را متحیر کرده است؛ لذا از این‌ جهت آن بزرگوار مظهر ولایتمداری و ایثارگری است و آن‌هم به‌عنوان نخستین کس در این عرصه وارد شد و از جان مبارک خود نیز مایه گذاشت.

رئیس تبلیغات اسلامی قشم عنوان کرد: باید شهامت و علل شهادت آن حضرت را به‌خوبی دریابیم و بزرگ بداریم و با الگو‌گیری از الگوی بی‌نظیر بشریت، بتوانیم به سیره آن حضرت عمل کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: رویدادهای تلخ، شرایط سخت بیماری و دوری از پدر بیش‌ از پیش شرایط جسمی و وضعیت روحی حضرت زهرا‌(س) را دشوارتر می‌کرد، اما حضرت فاطمه‌(س) با اینکه روزبه‌روز پیکرش ضعیف‌تر می‌شد، هیچ شکوه‌ای از بیماری نداشت.

وی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا‌(س) درحالی‌که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، براثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری‌ قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha