اجرای طرح شیعه شناسی در 150 مدرسه همدان
کد خبر: 3850578
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

اجرای طرح شیعه شناسی در 150 مدرسه همدان

گروه فرهنگی ـ مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: طرح شیعه شناسی در ۱۵۰ مدرسه استان اجرا شده و ابتکار آن مربوط به همدان است و مقرر شده در کل کشور تسری پیدا کند

اجرای طرح شیعه شناسی در 150 مدرسه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، محمد پورداود، مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان، چهارشنبه ۲۴ مهرماه در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان به اجرای طرح شیعه شناسی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: این طرح در ۱۵۰ مدرسه استان اجرا شده و ابتکار آن مربوط به همدان است و مقرر شده در کل کشور تسری پیدا کند

پورداود از برگزاری اردوهای راهیان نور با حضور 8 هزار دانش آموز سخن به میان آورد و با بیان اینکه این اردو امسال نیز با حضور پرشور دانش آموزان برگزار می‌شود، افزود: طرح مدارس امین به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و حوزه علمیه در ۱۲۰ مدرسه اجرا شده است و به سوالات دانش آموزان پاسخ می‌دهد به طوریکه بیش از هشت هزار دانش آموز ۵۰۰ هیئت عزاداری را در مدارس برگزار کرده‌اند.

وی برگزاری گفتمان مذهبی، اجرای طرح مصباح الهدی، مسابقات مداحی با حضور ۲۰ هزار دانش آموز و طرح معرفت ۶ را به عنوان دیگر برنامه‌های این اداره اعلام کرد و گفت: ۴۸۰ روحانی در مدارس حضور می‌یابند و نمازجماعت اقامه می‌کنند.

تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان همدان

محمدرضا عدالت خواه، رئیس‌کل دادگستری استان همدان نیز در این نشست از تشکیل ستاد تألیف قلوب در استان خبر داد و گفت: این ستاد با هدف فرهنگسازی و جلوگیری از بروز خشونت بین افراد تشکیل شده است.

وی افزود: هدف از تشکیل ستاد تألیف قلوب فرهنگسازی، اطلاع رسانی و جلوگیری از بروز خشونت بین افراد است و این ستاد در مراکز اجتماعی مختلف از جمله مساجد و زندان‌ها ایجاد شده است.

وی بر لزوم تبیین اهمیت صلح و سازش تأکید کرد و افزود: از افراد صاحب فکر و نفوذ در اجتماع دعوت به همکاری در طرح ستاد تألیف قلوب می کنیم چرا که جلوگیری از بروز مشاجرات مانع تشکیل پرونده‌های قضایی است.

حجت الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر لزوم شناسایی نیاز اساسی استان گفت: لازم است ذیل این شورا کمیته تخصصی را تشکیل بدهیم تا هم با شورا ارتباط داشته باشد و هم از ظرفیت‌های بالفعل دستگاه‌های اجرایی استفاده کند.

وی به آموزش و پرورش پیشنهادی ارائه کرد و گفت: حضور ائمه جماعات در مدارس اقدامی موثر است که بهتر است با حضور صداوسیما مستندسازی شود.

 

انتهای پیام
captcha