موافقت با تغییر اعضای هیئت مؤسس 4 مؤسسه قرآنی
کد خبر: 3850497
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳

موافقت با تغییر اعضای هیئت مؤسس 4 مؤسسه قرآنی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی هشتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت با تغییرات اعضای هیئت مؤسس چهار مؤسسه و افزایش فعالیت دو مؤسسه قرآنی موافقت شد.

حمیدرضا شیخ‌ویسی، معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به تشکیل هشتمین جلسه هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت، گفت: بررسی پیش‌نویس آیین‌نامه رسیدگی به شکایات و بررسی تخلفات مؤسسات تا نیمه آن انجام شده اما نهایی شدن آن به جلسه بعدی موکول شد.

وی با اشاره به اینکه فرصت رسیدگی به پرونده پنج مؤسسه که در صف انتظار صدور مجوز هستند، فراهم نشد، ادامه داد: همچنین با تغییرات اعضای هیئت مؤسس چهار مؤسسه، توسط کمیته چهار نفره‌ای که به منظور بررسی سوابق و مستندات ارسالی از سوی استان‌ها طی جلسه گذشته تعیین شد، موافقت به عمل آمد.

شیخ‌ویسی با تأکید بر اینکه اختیارات هیئت به این کمیته چهار نفره به منظور کارشناسی تغییرات در پروانه فعالیت مؤسسات، تفویض شد، اضافه کرد: این مؤسسات شامل نورالصراط سمنان، قدر رفسنجان، منهاج‌الرسول یزد و فجر رفسنجان هستند.

معاون رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: همچنین دو مؤسسه در زمینه مشاوره علاقه‌مند به فعالیت بودند که پس از بررسی انجام شده با افرایش فعالیت مؤسسات موافقت شد. این مؤسسات فرهنگ متعال اصفهان و طه بوشهر بود.

وی درباره افزایش فعالیت مؤسسسات، گفت: حوزه فعالیت مؤسسات در زمینه آموزش عمومی، تخصصی، تبلیغ و ترویجی و مشاوره تقسیم می‌شود که عموم مؤسسات یعنی 90 درصد مؤسسات در زمینه آموزش عمومی فعالیت دارند و تنها 10 درصد مؤسسات در زمینه آموزش‌های تخصصی و تبلیغ و ترویجی و مشاوره‌ای فعالیت دارند زیرا فعالیت در این زمینه نیازمند ارائه مستندات و مدارک تخصصی است که پس از تأیید مدارک توسط این کمیته چهار نفره، حوزه فعالیت این مؤسسه افزوده می‌شود.

یادآور می‌شود، جلسات هیئت رسیدگی به امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت از سه‌شنبه‌ها به شنبه‌ها ساعت 7:30 صبح تغییر کرد که هر دو هفته یکبار تشکیل می‌شود. همچنین اعضای کمیته چهار نفره متشکل از حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی، مهدی محمدی، اصغر امیرنیا و حمیدرضا شیخ‌ویسی است.

انتهای پیام
captcha