انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری و اداره کل آموزش و پرورش استان
کد خبر: 3850159
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری و اداره کل آموزش و پرورش استان

گروه اجتماعی ـ تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری و اداره کل آموزش و پرورش استان منعقد شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری، 23 مهرماه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان جهاددانشگاهی چهارمحال و بختیاری و اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نهاد انقلابی جهاددانشگاهی در پی فرمان رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، ستاد مزبور به منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی، جهاددانشگاهی را به عنوان یک نهاد انقلابی و برخاسته از انقلاب فرهنگی تأسیس کرد.

وی افزود : این نهاد انقلابی با هدف گسترش تحقیقات و شکوفایی در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی و توسعه امور فرهنگی در سطح جامعه از طریق همکاری با حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی به خصوص برای نسل جوان و گسترش طرح‌های کاربردی و نیمه‌صنعتی از طریق پیوند با مراکز علمی و تحقیقاتی به منظور به کارگیری نتایج پژوهش تأسیس شد.

رضایی در تشریح فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان به فعالیت‌های فرهنگی اشاره و بیان کرد: از ظرفیت‌های خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، مرکز افکار سنجی و شعبه انتشارات در راستای کمک به استان استفاده و تمام فعالیت‌های فرهنگی بر اساس نیاز دانشجویان برنامه‌ریزی می‌شود و کارهای شاخصی نظیر طرح دانشجو معلم قرآن، نشست‌های آشنایی با آراء و اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، مسابقات مناظره دانشجویی، مسابقات دفاع 3 دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، اردوهای ایران مرز پرگهر، همایش طریق جاوید و دیگر برنامه‌ها اجرا شده است که از لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان در مناظره دانشجویی سه سال پیاپی مقام نخست کشور را کسب کردیم.

وی در تشریح خدمات بخش آموزشی جهاددانشگاهی، بیان کرد: 6 مرکز در شهرکرد و شهرستان‌ها تا کنون به ارائه دوره‌های تخصصی و اشتغال‌محور در قالب 10 دپارتمان پرداخته‌اند که اکثر این دوره‌ها به بهبود شاخص اشتغال استان منجر شده است.

رضایی افزود: در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت قراردادهای خوبی با نهادهای دولتی به امضا رسیده است که کارکنان و خانواده‌هایشان بتوانند با تخفیف از خدمات آموزشی متنوع و مختلف نظیر کامپیوتر و زبان‌های خارجی، پزشکی و کشاورزی ، هنر و معماری و... استفاده کنند.

وی ایجاد بانک خون بند ناف رویان را خدمتی دیگر از فعالیت‌های بخش پژوهشی خواند و اضافه کرد: تا کنون به بیش از 3000 زن باردار مشاوره داده شد و تعداد 400 نمونه خون بند ناف گرفته و به تهران ارسال شده است که در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان و تالاسمی بسیار مؤثرند که امیدواریم با آگاهی‌سازی بهتر شاهد افزایش این آمار باشیم.

وی به همکاری‌های جهاددانشگاهی با اداره‌کل آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: همکاری در زمینه طرح داناب، آموزش مربیان نهضت سوادآموزی و نیز دوره‌های تربیت معلم پیش‌دبستانی و دبستان از جمله این طرح‌ها هستند که امیدواریم تعامل بیشتر این دو نهاد مهم را شاهد باشیم.

در ادامه، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه زمینه همکاری بیشتر و مؤثرتری میان جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین سازمان دولت فراهم است، اظهار کرد: در زمینه آموزش‌های کوتاه‌مدت می‌توان دوره‌هایی از قبیل مهارت زندگی و تربیت فرزندان برای اولیاء دانش‌آموزان پیش‌بینی کرد و جهاد دانشگاهی می‌تواند ما را در این زمینه کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ارتباط مستقیم با بخش عظیمی از جمعیت استان را در ساعت مفید روز دارد و می‌تواند به معرفی و اطلاع‌ رسانی به خانواده‌ها در زمینه خدمات جهاددانشگاهی به ویژه در مباحث مهمی مانند آموزش های کوتاه‌مدت تخصصی ، دوره‌های کارآفرینی ، بانک خون بند ناف و خدمات اشتغال‌زایی برای بانوان سرپرست خانوار و ... بپردازد و دامنه همکاری‌ها به این سمت نیز برود.

قائدامینی امکان ایجاد شرایطی برای آموزش همکاران جدیدالورود حق‌التدریس به بدنه آموزش و پرورش را دیگر زمینه مهم تعامل دو نهاد دانست و ادامه داد: نیروهای جدید قطعاً نیاز به آموزش دارند و جهاددانشگاهی با توجه به پتانسیل خود می‌تواند آموزش و پرورش را در این زمینه یاری دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش رسالت اصلی این نهاد را هدایت دانش‌آموزان نه فقط به سمت دانشگاه بلکه به سمت یک حیات طیبه دانست و تصریح کرد: برای نیل به این مهم باید بتوان مربیان و اولیای دانش‌آموزان را تجهیز و با آموزش آنان شرایط را برای رسیدن به این هدف آماده کنیم.

انتهای پیام
captcha