توزیع روزانه ۳ هزار پرس غذا در موکب حضرت زینب(س) همدان
کد خبر: 3849467
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

توزیع روزانه ۳ هزار پرس غذا در موکب حضرت زینب(س) همدان

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه همدان گفت: این مجموعه امسال نیز همچون سال‌های گذشته، همزمان با ایام اربعین، ۴ موکب فعال در سطح استان دارد.

توزیع روزانه 3 هزار پرس غذا در موکب حضرت زینب(س) همدانحجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: این مجموعه امسال نیز همچون سال‌های گذشته، همزمان با ایام اربعین، 4 موکب فعال در سطح استان دارد.

وی افزود: موکب «شهید قهاری سعید» واقع در گردنه اسدآباد، موکب «فاطمه الزهرا(س)» در ابتدای بهشت هاجر شهر ملایر، موکب «قمر بنی‌هاشم» در سه راهی روعان (کبودرآهنگ) و موکب «حضرت زینب(س)» در سه راه فرهنگیان، 4 موکب فعال این مجموعه است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف همدان با اشاره به اینکه در سطح تمامی موکب‌ها پذیرایی و امکان اسکان وجود دارد، گفت: موکب شهید قهاری سعید در دو مسیر رفت و برگشت آماده پذیرایی و اسکان زوار اربعین حسینی است.

حسینی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 30 هزار غذا در طول ایام فعالیت در موکب شهید قهاری سعید در میان زوار توزیع شد، گفت: امسال نیز در این موکب روزانه در هر وعده 2 الی 2 هزار و 500 غذا توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه موکب «حضرت زینب(س)» در سه راه فرهنگیان یکی دیگر از موکب‌های فعال در شهر همدان است، گفت: سال گذشته در این موکب، 25 هزار غذا در ایام اربعین توزیع شد که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود روزانه در هر وعده غذایی، 2 الی 3 هزار پرس غذا در میان زوار توزیع شود.

معاون فرهنگی اوقاف همدان با اشاره به اینکه موکب «فاطمه الزهرا(س)» در ملایر طی یکی دو روز آینده آغاز به کار خواهد کرد، ابراز کرد: در این موکب نیز پیش‌بینی می‌شود روزانه هزار و 500 الی 2 هزار پرس غذا میان زوار توزیع شود.

حسینی عنوان کرد: امسال بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، پذیرایی موکب «قمر بنی هاشم» به عهده اداره تبلیغات اسلامی و بحث اسکان با اداره اوقاف شهرستان کبودرآهنگ است که پیش‌بینی می‌شود روزانه بیش از 500 زائر در این موکب اسکان داده شوند.

وی ابراز کرد: همزمان با ایام اربعین حسینی، 15 مبلغ به‌صورت شبانه‌روزی در موکب‌های 4 گانه اوقاف به اقامه نماز جماعت، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و احکام، برگزاری برنامه‌های محتوایی و فرهنگی و ... خواهند پرداخت.

انتهای پیام
captcha