ورود روزانه بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی از مرز دوغارون
کد خبر: 3849302
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

ورود روزانه بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی از مرز دوغارون

گروه شهرستان‌ها ــ امام جمعه اهل‌سنت تایباد با اشاره به ورود روزانه بیش از ۲۰۰۰ زائر افغانستانی از مرز دوغارون گفت: ارادت به اهل‌بیت پیامبر(ص) سبب شده که امروز در نقطه صفر مرزی دوغارون شاهد تردد زائران اربعین حسینی به سمت کربلا باشیم.

ورود روزانه بیش از 2000 زائر افغانستانی از مرز دوغارونمولوی غلام نبی توکلی، امام جمعه اهل‌تسنن تایباد امروز، 20 مهرماه در حاشیه بازدید از موکب امام رضا(ع) در مرز دوغارون در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: کشور ایران واسطه بین زائران افغانستانی، کشور عراق و عتبات عالیات است، همزیستی فرهنگی که میان کشورهای افغانستان، ایران و عراق ایجاد شده است، باعث شده مسلمانان یک زندگی دوستانه در جوار هم داشته باشند.

وی بیان کرد: خدمات ایران یک وحدت و همبستگی میان جهان اسلام ایجاد کرده است و برای بقای این وحدت باید همه مسلمانان تلاش کنند. مشترکاتی که میان مذاهب است، باعث می‌شود همزیستی میان مسلمانان صورت گیرد و امروز دشمنان این وحدت را نمی‌خواهند و به‌دنبال جدایی مسلمانان از یکدیگر هستند، اما این مشترکات و محبت به اهل‌بیت(ع) باعث می‌شود تا همه گرد هم جمع شویم.

خطیب جمعه اهل‌تسنن تایباد در ادامه سخنان خود به ورود روزانه بیش از 2000 زائر افغانستانی از مرز دوغارون اشاره کرد و گفت: همین ارادت به اهل‎بیت پیامبر(ص) سبب شده که امروز در این نقطه صفر مرزی شاهد تردد زائران اربعین حسینی به سمت کربلا باشیم.

وی اضافه کرد: اهل‌بیت پیامبر(ص) بین همه مذاهب اسلامی مشترک هستند و در این بین امام حسین(ع) ویژه است و همه مسلمانان حتی آزادگان سایر ادیان به ایشان ارادت دارند و دوست دارند این علاقه را نسبت به ایشان نشان دهند.

مولوی توکلی بیان کرد: این گذرگاه رسمی تنها ورودی زائران افغانستان به کشور ایران است و امسال پیش‌بینی می‌شود در ایام پایانی صفر بیش از ۵۰ هزار زائر تبعه افغانستان به سمت کربلا و نجف حرکت کنند.

انتهای پیام
captcha