۴۲۰۳ نیکوکار به حامیان اکرام و ایتام همدان پیوستند
کد خبر: 3849264
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

۴۲۰۳ نیکوکار به حامیان اکرام و ایتام همدان پیوستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد همدان گفت: حامیان از ابتدای امسال ۱۲ میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با ۳۷ درصد رشد همراه بوده است که نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

4203 نیکوکار به حامیان اکرام و ایتام همدان پیوسته‌اندبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، پیمان ترکمانه، مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه حامیان از ابتدای سال جاری هشت میلیارد و 221 میلیون تومان به ایتام و چهار میلیارد و 164 میلیون تومان به فرزندان محسنین کمیته امداد استان کمک کرده‌اند، گفت: کمک‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با 37 درصد رشد همراه بوده است که نشان از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی با توضیح اینکه طرح اکرام ایـتام از نیمه دوم سال ۷۸ باهدف حمایت از کودکان یتیم و تأمین نیازهای آن‌ها در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی و درمان آغاز شده است، گفت: در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آن‌ها در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص اقدام می‌کنند.

ترکمانه گفت: ایتام فرزندانی هستند که از نعمت پدر محروم شده‌اند و در حال حاضر 20 هزار و 496 حامی نیکوکار از سه هزار و 807 یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان همدان حمایت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: 6960 حامی نیز از 2998 فرزند محسنین، فرزندانی که پدر و مادر آن‌ها دارای بیماری‌های صعب‌العلاج هستند و یا توانایی پرداخت هزینه‌های کودک خود را ندارند حمایت می‌کنند.

ترکمانه میانگین کمک به هر یتیم را در ماه 359 هزار تومان و سرانه کمک به محسنین را 231 هزار تومان اعلام کرد و افزود: حامیان خیر در 6 ماهه سال گذشته 9 میلیارد و 220 میلیون تومان به فرزندان محسنین و ایتام کمک کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha