برپایی جشنواره غذاهای محلی در بندرعباس
کد خبر: 3849243
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
با هدف حمایت از فقرا انجام شد؛

برپایی جشنواره غذاهای محلی در بندرعباس

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت سورو از برپایی جشنواره هفتگی غذاهای محلی در محله سورو بندرعباس توسط هیئت امنای مسجد جامع اهل سنت خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمد صدیق فهیمی، امام جمعه اهل سنت سورو، امروز شنبه، ۲۰ مهرماه در جمع خبرنگاران از برپایی جشنواره هفتگی غذا‌های محلی در محله سورو بندرعباس توسط هیئت امنای مسجد جامع اهل سنت خبر داد و گفت: حمایت از فقرا و نیازمندان از تأکیدات دین مبین اسلام و بزرگان دینی است و مساجد نیز در صدر اسلام دارای کارکرد‌های متنوعی از جمله رسیدگی به امور نیازمندان و محرومان بودند.

وی عنوان این جشنواره را «انجام کار به‌وسیله مردم، تصمیم‌گیری برای مردم» ذکر کرد و افزود: این برنامه به‌همت فرهنگی اجتماعی و با همکاری هیئت امنا مسجد جامع سورو اجرا می‌شود.

فهیمی با بیان اینکه مقرر شده که این جشنواره جمعه‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در مصلی بزرگ سورو برگزار شود، ادامه داد: آش، نخود، باقلا، حلیم، نان تیموشی، پکاره، سمبوسه و ... به‌عنوان غذا‌های عرضه شده در جشنواره غذا‌های محلی است که ۹۰ درصد از درآمد فروش غذا‌ها به خانواده‌هایی که در کار پخت و فروش نقش دارند می‌رسد و ۱۰ درصد هم به مسجد کمک می‌شود.

امام جمعه اهل سنت سورو در پایان گفت: احیای کارکرد اجتماعی مسجد توأم با عمل به سفارش اسلام و بزرگان دین مبنی بر توجه به خانواده‌های بی‌بضاعت و نیازمند و حمایت از آنان به شیوه‌ای که شأن و کرامت آنان حفظ شود، یکی از برنامه‌های پسندیده و ارزشمند است.

انتهای پیام
captcha