رزمایش «الی بیت‌المقدس» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3849160
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹

رزمایش «الی بیت‌المقدس» در کردستان برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ رزمایش بسیج با گردان‌های امنیتی «الی بیت‌المقدس» روز گذشته، ۱۹ مهرماه همزمان با سایر نقاط کشور در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدحسین رجبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان دیروز، 19 مهرماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: بسیجیان به عنوان یک راهبرد در نظام مقدس اسلامی، تهدیدات متنوعی را پیش‌بینی می‌کنیم که برای آمادگی در مقابل این تهدیدات رزمایش‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور نیروهای سپاه و بسیج مردمی در شهرستان‌های مختلف استان کردستان با هدف نمایش توانمندی بسیجیان برگزار شد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به اینکه به دلیل حضور مردم به ویژه بسیجیان همیشه در صحنه دشمنان هیچگاه فرصت عملی کردن تهدیداتشان را در کشورما پیدا نکرده‌اند، افزود: این رزمایش‌ها برای تمرین و آمادگی نیروها در هر سطحی متناسب با نوع تهدید برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: رزمایش الی بیت‌المقدس با حضور 69 گردان بیت‌المقدس و گردان کوثر در شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

سردار رجبی با اشاره به تفاوت رزمایش الی‌ بیت‌المقدس امسال با سال‌های قبل بیان کرد:‌ در سال‌های قبل همه بسیجیان شهرستان‌ها را در رزمایش مشترک شرکت می‌دادیم اما امسال هر گردان بیت‌المقدس در حوزه و منطقه مربوطه به انجام رزمایش می‌پردازند.

وی افزود: این تغییر از لحاظ صرفه‌جویی در وقت بسیجیان، رفع مشکلات حمل و نقل و آمادگی آنها در تراز حوزه استحفاظی فعالیت مهم است و این تفکیک در این راستا صورت گرفته است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در پایان یادآور شد: بخش دیگر رزمایش در رابطه با امداد و نجات است که بسیجیان برای مقابله با حوادثی که در کشور اتفاق می‌افتد آمادگی پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha