خدمت‌رسانی ۵۶۰ پزشک استان فارس به زائران اربعین در عراق
کد خبر: 3848736
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷

خدمت‌رسانی ۵۶۰ پزشک استان فارس به زائران اربعین در عراق

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که تیم درمانی این دانشگاه در قالب هشت تیم مستقر در ۱۳ موکب توسط ۵۶۰ پزشک متخصص، پزشک عمومی، تکنسین اورژانس و پرستار از ۱۸ مهر برای خدمات رسانی به زائرین اربعین به کربلا اعزام می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی اکبری، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۷ مهر در جمع خبرنگاران گفت: همزمان با مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، تیم اعزامی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از روز پنج‌شنبه، ۱۸ مهر به‌مدت ۱۲ روز به زائران خدمات درمانی ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینكه تیم درمانی این دانشگاه در قالب هشت تیم مستقر در ۱۳ موکب توسط ۵۶۰ پزشک متخصص، پزشک عمومی، تکنسین اورژانس و پرستار به زائران اربعین خدمت‌رسانی كنند، گفت: در حاشیه اعزام کادر درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، قرار است، تعداد ۱۱دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس نیز در محل‌های پیاده روی زائران حسینی مستقر شوند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: با اعزام این تعداد آمبولانس ۳۵ تکنسین اورژانس نیز اعزام می‌شوند تا به زائران خدمات پیش بیمارستانی ارائه دهند.

اکبری یادآور شد: پزشکان متخصص اعزامی به موکب‌ها را جراح مغز و اعصاب، طب اورژانس، جراح عمومی، متخصص زنان و زایمان و بیهوشی تشکیل می دهند که در کنار این متخصصین دانشجویان سال آخر رشته‌های مختلف پزشکی نیز حضور دارند.

وی ارائه خدمات پزشکی در موکب‎ها را محدود به خدمات پزشکی سرپایی دانست و اضافه کرد: با توجه به شرایط و حجم مراجعات امکان ارائه خدمات بستری وجود ندارد و بیمار در صورت نیاز به خدمات فوق تخصصی و جراحی تخصصی با هماهنگی در یکی از بیمارستان‌های کربلا بستری خواهد شد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: زائران می‌توانند در صورت نیاز به دریافت خدمات دارویی، از پزشکان مستقر در موکب‌ها و خدمات تخصصی آنان برخوردار شوند.

انتهای پیام
captcha