همایش «شجره طیبه سادات» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 3848608
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵

همایش «شجره طیبه سادات» در کردستان برگزار شد

گروه اجتماعی ــ همایش «شجره طیبه سادات» با موضوع «اهل بیت محور وحدت» با حضور نماینده، ولی فقیه در استان کردستان و جمعی از مسئولان و سادات استان، روز گذشته، ۱۶ مهرماه در دهگلان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا سیدعارف عنایتی، امام جمعه شهر دهگلان در همایش «شجره‌ طیبه‌ سادات» که دیروز، 16 مهرماه در تالار شادی دهگلان برگزار شد، اظهار کرد: سادات واقعی کسانی هستند که تبعیت عملی از رسول خدا می‌کنند و وجود پیامبر اسلام بزرگترین نقطه وحدت، امید و اشتراک برای مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه نقطه به نقطه استان کردستان مهد محبت به سادات است، افزود: یکی از الگوهای فرهنگی واقعی و پذیرفته شده در کردستان، سادات یعنی فرزندان حضرت فاطمه هستند.

ماموستا عنایتی با اعلام اینکه مردم کردستان از زمانی که دین اسلام را پذیرفته‌اند، همواره عاشق و مرید سادات بودند، بیان کرد: سادات همواره در این استان در رأس پایگاه‌های علمی قرار داشته‌ و بزرگان زیادی از میان سادات در عرصه‌های مختلف علمی، دینی و غیره نقش‌آفرینی کرده‌اند.

وی اعلام کرد: در نقاط زیادی مزاری از تبار حضرت پیامبر به چشم می‌خورد که بزرگترین سنگربانان در برابر روس‌ها و انگلیسی‌ها هستند.

امام جمعه دهگلان بیان کرد: برگزاری این دست همایش‌ها می‌تواند در پویایی علم و فرهنگ نقش مهمی داشته باشد چراکه صاحب‌نظران فرهنگ و توسعه بر این باور هستند که بدون توجه به ریشه‌ها و پایه‌های هر قوم امکان توسعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش شجره طیبه ضمن اینکه باعث حفظ اصالت‌ فرهنگی می‌شود و دست دشمنان را کوتاه کرده و مردم را در سنگربانی از این ظرفیت‌های بصیرت بیدارتر خواهد کرد.

ماموستا عنایتی افزود: معرفی اسوه‌های فضیلت و صداقت، موجب ایجاد یک فضای مودت و محبت شده و ویژگی‌های فردی این انسان‌ها مانند الگویی ارزشمند در دیگران گسترش پیدا می‌کند.

وی اعلام کرد: در عصر کنونی که تهاجم فرهنگی خطر خودباختگی و بی‌هویتی در جوانان را بیشتر کرده است توجه به سادات می‌تواند مانع تحقق اهداف دشمنان شود.

امام‌ جمعه دهگلان یادآور شد: همایش سادات البته به‌صورت علمی و با نظارت کارشناسان باید برای توسعه فرهنگی در دیار ما گسترش پیدا کند که امیدواریم در آینده نیز شاهد همایش‌های مختلف برای سادات و بزرگان در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha