روایتی از یک سرهنگ قاری قرآن
کد خبر: 3848563
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۱

روایتی از یک سرهنگ قاری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ به مناسبت هفته نیروی انتظامی سرهنگ رمضانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی بخش‌هایی از خاطرات و فعالیت‌های قرآنی خود را بازگو کرد.

روایتی از یک سرهنگ قاری قرآن سرهنگ فرهاد رمضانی متولد سال 58 در شهر مشهد است و در حال حاضر از اعضای قرآنی و برتر حوزه قرائت قرآن در میان افراد نیروی انتظامی خراسان رضوی محسوب می‌شود. وی که دارنده رتبه اول مسابقات قرآن سراسری ناجا است، به مناسبت هفته ناجا دعوت ما را پذیرفت و در تحریریه خبرگزاری ایکنا شعبه خراسان رضوی حاضر شد و ما با او حول محور فعالیت‌های قرآنی خود و نیروی انتظامی خراسان رضوی به گفت‌وگو نشستیم.

سرهنگ فرهاد رمضانی، معاون تبلیغات و روابط عمومی، سازمان عقیدتی - سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی عنوان کرد: از دوران کودکی هنر قرائت قرآن را به صورت حرفه‌ای در محضر اساتیدی چون مرحوم استاد حسن‌زاده و استاد هاشم روغنی، استاد مشهدی و سایر اساتید مطرح  فرا گرفتم.

اهمیت آموزش قرائت در دوران کودکی
وی با تأکید بر اهمیت آموزش قرآن در ایام کودکی افزود: اگر آموزش قرائت قرآن از ایام کودکی و خردسالی آغاز شود،  موفقیتی برای فرد حاصل نمی‌شود، در واقع باید گفت قرائت قرآن ویژگی خاصی را از جهت سن برای آموزش می‌طلبد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی، سازمان عقیدتی- سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: بهترین خاطره من از تشویق قرآنی در ناجا به سال 88 بازمی‌گردد، در آن سال که مسابقات سراسری ناجا به میزبانی حرم مطهر رضوی برگزارشد، توانستم رتبه اول را کسب کنم، نکته جالب مراسم پایانی این دوره از مسابقات آن بود که وقتی در مراسم اختتامیه پس از تلاوت از جایگاه پایین می‌آمدم، جانشین فرماندهی کل ناجا مرا در آغوش کشید و مرا بسیار مورد احترام قرار داد، از آنجا که برای ما نظامی‌ها بسیار اهمیت دارد که در حضور مافوق و فرمانده خود تشویق شویم، این احترام و تشویق گرم از سوی یک سردار جدی و قوی برای من بسیار ارزشمند بود.

استقبال خانواده نیروی انتظامی از حفظ قرآن
رمضانی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: از سال 94 و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای انس هرچه بیشتر با قرآن در میان خانواده‌های ناجا، اجرای طرح حفظ قرآن کریم میان افراد خانواده‌های ناجا در خراسان رضوی پیگیری شد، که در همان ابتدای آغاز طرح، هزار نفر از همسران و فرزندان کارکنان ناجا در این مسیر گام نهادند و از برنامه‌های آموزشی و تشویقی این طرح آموزشی در اجزاء مختلف حفظ قرآن بهره گرفتند.

وی اظهار کرد: اکنون چند سال است که از شروع طرح حفظ قرآن در میان خانواده نیروی انتظامی خراسان رضوی می‌گذرد و حدود 4000 نفر از فرزندان، همسران و کارکنان نیروی انتظامی استان در زمینه حفظ قرآن مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 31 نفر موفق  به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند وسایر فعالین در این طرح نیز حافظ 1 تا 15 جزء از قرآن کریم شده‌اند.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی  در ادامه ضمن اشاره به برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی مستمر برای کارکنان این نیرو خاطرنشان کرد: محافل قرآنی بسیاری به مناسبت‌های مختلف با حضور کارکنان و قاریان کشوری و بین‌المللی در سطح استان برگزار می‌شود که با استقبال خوبی از سوی کارکنان ناجا همراه است، به مناسبت هفته نیروی انتظامی نیز فرماندهی انتظامی در هر شهرستان از استان خراسان رضوی یک محفل قرآنی برای افراد خود برگزار می‌کند.

راه اندازی موکب نیروی انتظامی در تایباد
رمضانی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن اربعین حسینی و استقبال از زائران حسینی، موکب نیروی انتظامی با مساحت ۶۰۰ متر مربع در شهرستان تایباد برپا شده، این موکب با همکاری و مساعدت عزیزان ما در ناجا، آماده خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) است، ضمن اینکه با فرا رسیدن ایام پایانی ماه صفر برنامه‌های تبلیغی برای همکاران در نیروی انتظامی در حوزه دین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های غیرحضوری برای آموزش و ارتقاء حافظان قرآن نیروی انتظامی بیان کرد: هموار ارتقاء سطح قرآنیان انتظامی مدنظر بوده و در سیاست‌های کلی ناجا جای گرفته است و از سوی فرماندهی کل این نیرو مورد نظارت و پیگیری است، البته ایده‌ها و طرح‌های قرآنی در ستاد فرماندهی استان به اجرا می‌رسد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به حفظ قرآن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی ـ سیاسی نیروی انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: اگر طرحی به پیشنهاد همکاران نیروی انتظامی بخواهند در حوزه قرآن اجرا شود، با مشورت ستاد کل فرماندهی نیروی انتظامی به اجرا می‌رسد، برای نمونه می‌توان به طرح جامع آزمون حفظ قرآن اشاره کرد که پیشنهاد آن از سوی کارکنان مطرح شد و هم اکنون نیز به اجرا می‌رسد.

روایتی از یک سرهنگ قاری قرآن

انتهای پیام
captcha