ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های بی‌بضاعت در کشور
کد خبر: 3848474
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های بی‌بضاعت در کشور

گروه اجتماعی ــ مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور اعلام کرد که خیرین طی‌ سال‌های گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی برای خانوار بی‌بضاعت در کشور تأمین‌ کرده‌اند.

به گزارش ایكنا از فارس، کیومرث سلگی، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور، امروز، ۱۶ مهر در نشست انجمن خیرین مسکن‌ساز استان فارس با بیان اینكه تقویت انجمن خیرین مسکن‌ساز در استان‌ها در راستای خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر یک ضرورت است، گفت: خیران طی‌ سال‌های گذشته ۴۰ هزار واحد مسکونی برای خانوار بی‌بضاعت در کشور تأمین‌ کرده‌اند.

وی ادامه داد: نگاه مبتنی بر توسعه مسکن خیرساز در همه استان‌ها بر گرفته از نگاه تامین سرپناه برای افرادی است که توانایی خانه‌دار شدن در شرایط عادی ندارند و در این راستا انجمن خیرین مسکن‌ساز در برهه‌های مختلف و در همه استان‌ها و مناطق کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار در سال‌های گذشته توانسته با تعریف طرح‌های ویژه مسکن شهری مناسب برای خانه‌دار شدن افراد با سطوح درآمدی مختلف اقدام کند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور با بیان اینکه هم‌اکنون انجمن خیرین مسکن‌ساز در تمام استان‌های کشور و ۱۲۰ شهرستان فعالیت می‌کند، گفت: حمایت مسئولان استانی و تلاش و مساعی اعضای هیئت مدیره انجمن در استان‌ها باعث شده که در بسیاری از مناطق افراد بی بضاعت با تلاش انجمن خیرین مسکن‌ساز دارای سرپناه باشند.

سلگی همچنین تأمین زمین مناسب را یک جالش جدی برای تداوم فعالیت‌های ساخت و ساز انجمن خیرین عنوان کرد و خواستار همراهی و مشارکت مسئولان استانی برای تامین زمین مناسب و تعریف طرح‌های جدید مسکن برای افراد بی بضاعت شد و اضافه کرد: در این زمینه لازم است که بحث حمایت از انجمن جدی‌تر گرفته شود و به این وسیله به خانواده‌هایی که توان خانه‌دار شدن ندارند کمک کرد تا آن‌ها هم از این مشکل خارج شوند.

وی یادآور شد: یکی از مشکلاتی که تاکنون در بحث انجمن خیرین برخی استان‌ها وجود دارد این است که تمام بار کار بر روی دوش مرکز استان قرار گرفته و در شهرستان‌ها دفاتر انجمن نداریم، در حالی ‎که در برخی از شهرستان‌ها موقعیت مناسبی برای فعالیت انجمن خیرین وجود دارد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز کشور همچنین با اشاره به اینکه ساخت واحد مسکونی برای ۱۶هزار خانواده معلول فاقد مسکن آغاز شده، خواستار مشارکت و همراهی مسئوان استانی برای تأمین سرپناه خانوارهای دارای عضو معلول شد.

انتهای پیام
captcha