سالمندان هم به شبکه‌های دوستدار کتاب شیراز پیوستند
کد خبر: 3848421
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

سالمندان هم به شبکه‌های دوستدار کتاب شیراز پیوستند

گروه فرهنگی ــ شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز توسط دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در این كلان‌شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایكنا از فارس، به‌مناسبت هفته سالمند، شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز توسط دبیرخانه دائمی ترویج کتابخوانی در این كلان‌شهر آغاز به کار کرد كه این شبکه در ادامه فعالیت صنوف مختلف شیراز برای ترویج کتابخوانی در کانون سالمندان سروش راه اندازی شد.

ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، 16 مهرماه در حاشیه آیین افتتاحیه این شبکه که با حضور ۲۰۰ سالمند شیرازی برگزار شد، هدف از این فعالیت را توسعه فرهنگ مطالعه با بهره‌گیری از تجربه و نقش محوری سالمندان در جامعه و خانواده دانست.

وی افزود: شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز در دو مسیر حرکت می‌کند؛ اول اینکه سالمندان را به کتاب خواندن و مطالعه برای پر کردنِ متعالی اوقات فراغت این عزیزان عادت دهد و در ثانی با ترغیب آن‌ها، سالمندان را سفیران ترویج مطالعه در خانواده قرار دهد.

معاون شهردار شیراز ادامه داد: اجرای طرح سینما کتاب با محور اکران خصوصی فیلم‌های اقتباسی از آثار برجسته ادبی ایران و جهان در شنبه آخر هر ماه از برنامه‌های این شبکه است.

گشتاسبی‌راد، برگزاری کارگاه فن بیان و قصه‌گویی با عنوان قصه‌های آشنا را از دیگر فعالیت‌های شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز اعلام كرد و گفت: هر ۲ ماه یک مسابقه کتابخوانی با عنوان کتاب‌های مونقره‌ای برای سالمندان برگزار می‌شود که در گام اول مجموعه داستان کوتاه نویسندگان جهان با نام «یک عاشقانه برعکس» در اختیار اعضای شبکه قرار گرفت.

وی بیان كرد: شبکه سالمندان دوستدار کتاب شیراز فعالیت خود را از کانون سالمندان سروش آغاز کرده و به زودی در یک کانون دیگر نیز آغاز به کار می‌كند.

انتهای پیام
captcha