مراکز مدون دارای شناسنامه وسایل نقلیه تردد زوار به مرز کدامند
کد خبر: 3848395
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

مراکز مدون دارای شناسنامه وسایل نقلیه تردد زوار به مرز کدامند

گروه اجتماعی- یکی از مشکلات زوار اربعین که به استان کرمانشاه وارد می‌شوند در بحث وسایل نقلیه برای رسیدن به مهران یا خسروی برای خروج از مرز است، مراکز مدونی که دارای شناسنامه و شاخص در بحث حمل و نقل و وسایل نقلیه باشند تا زوار به سهولت به خواست خود که همان رسیدن به مرز بدون دردسرهای سفر است باشد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، کرمانشاه یکی از استان‌هایی است که ساکنان استان‌های نیمه شمالی و غربی کشور برای خروج از مرز و بحث پیاده‌روی اربعین این استان را انتخاب می‌کنند و امسال بازگشایی مرز خسروی یکی از نکات قابل توجه‌ای است که برخی جنبه‌های این میزبانی را با جلوه‌ای بیشتر به رخ می‌کشد از بحث میزبانی در موکب‌ها گرفته تا بحث حمل و نقل اما نکته‌ای که در این گزارش پیگیری می‌شود در بحث حمل و نقل و در نظر گرفتن مراکز مدون دارای شناسانامه برای رفتن زوار به مرز مهران یا خسروی است و این مورد یکی از مشکلاتی است که اکثر زوار اربعین که مقصدشان کرمانشاه است به آن اشاره می‌کنند که جا دارد مسئولین در زمان باقی مانده به پیاده‌روی اربعین چاره‌ای برای آن بیاندیشند.
یکی از مشکلات اساسی زوار اربعین که در کرمانشاه با آن روبه‌رو هستند در بحث حمل و نقل است و در این رابطه یکی از زوار استان لرستان در کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه اظهار کرد: در ترمینال‌های کرمانشاه برای زائران اربعین که مقصدشان مهران یا خسروی است در بحث حمل و نقل فکری نشده به طوری که با مراجعه به دو ترمینال این استان ما مرکزی مدون و دارای شناسنامه برای رفتن زوار به مرز ندیدیم.
وی افزود: از شب گذشته تا امروز ما با این مشکل مواجه‌ایم و اگر به صورت شخصی بخواهیم در این خصوص اقدام کنیم باید وسایل نقلیه بدون نظارت و با قیمت‌های سرسام‌آور را برای ادامه سفر خود انتخاب کنیم.
این زائر تصریح کرد: هیچ نظارتی بر نرخ و قیمت‌های وسایل نقلیه به منظور ایاب و ذهاب زائران به مرز مهران و خسروی وجود ندارد.
وی تأکید کرد: امر یاد شده برای زائر اربعین و رفتن به مرز یک سردرگمی است.
یادآور می‌شود، تعداد اندک موکب‌ها در مسیر زوار اربعین و در بحث راهنمایی زوار نبود بروشورهای راهنمای زوار در مسیرهای ورودی شهر و مسیر زائران اربعین از دیگر مشکلاتی است که زائرین اربعین حسینی در استان با آن مواجه هستند و بدان اشاره دارند که امید است در روزهای باقیمانده از این حرکت عظیم فرهنگی بدان رسیدگی شود.

انتهای پیام
captcha