اعزام ۳۷ مبلغ از چهارمحال‌وبختیاری به موکب‌های اربعین
کد خبر: 3848345
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷

اعزام ۳۷ مبلغ از چهارمحال‌وبختیاری به موکب‌های اربعین

گروه اجتماعی ــ کارشناس ساماندهی و پشتیبانی مبلغان و ائمه جماعات اداره تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری از اعزام ۳۷ مبلغ به موکب‌های اربعین خبر داد و گفت: ۲۵ نفر از این مبلغان، روحانیان اداره تبلیغات چهارمحال‌وبختیاری و ۱۲ نفر نیز مبلغان حوزه علیمه خواهران استان هستند.

اعزام ۳۷ مبلغ از چهارمحال‌وبختیاری به موکب‌های اربعین

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالحسین زمان‌پور، کارشناس ساماندهی و پشتیبانی مبلغان و ائمه جماعات اداره تبلیغات اسلامی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، از اعزام 25 مبلغ از این اداره‌کل به خاک عراق برای مراسم پیاده‌روی اربعین خبر داد و بیان کرد: اداره‌کل سازمان و تبلیغات 25 مبلغ سازمان‌یافته شده از سراسر استان در قالب دو کاروان به کربلا اعزام می‌کند که این افراد در موکب‌ها به امر تبلیغ و پاسخ‌گویی سؤالات دینی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: این روحانیان در موکب‌ها مستقر می‌شوند و بحث درخصوص موضوعات خانواده، اجرای پویش «هم‌ سرنوشتیم» به صورت سراسری از طرف روحانیان کل کشور اجرا می‌شود، اجرای محتویات آموزشی که از تهران برای مبلغان ارسال می‌شود، برپایی نمایشگاه «پوستر خانواده» در برخی از موکب‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که مبلغان اعزامی انجام می‌دهند.

کارشناس ساماندهی و پشتیبانی مبلغان و ائمه جماعات اداره تبلیغات اسلامی گفت: آمار اعزام مبلغان در کل کشور نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است، درست است که آمار ارائه شده 25 نفر است اما روحانیان بسیار دیگری نیز در کاروان‌های مختلف به عنوان زائر به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین کاروان‌های اعزامی امسال بیشتر با رویکرد آموزشی و کمتر با رویکرد زیارتی اعزام می‌شوند و سطح محتوای آموزشی اربعین سال جاری نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است و مباحث بیشتر حول محور مباحثی چون خانواده و بیانیه گام دوم انقلاب می‌چرخد.

حجت‌الاسلام زمان‌پور در ادامه از اعزام  12 بانوی مبلغ از حوزه علمیه استان در موکب‌های مسیر پیاده‌روی خبر داد و بیان کرد: این مبلغان در موکب‌ها اسکان می‌یابند و متناسب با نیازهای زائران و شرایط موکب به امر تبلیغ می‌پردازند.

وی گفت: مبلغان در موضوعات احکام، بحث‌های معرفتی نظیر امام‌شناسی، بایدها و نبایدهای زیارت و ... پرسش و پاسخ اعتقادی با دو رویکرد پاسخ‌گویی به سؤالات افراد فِرق مختلف و پاسخ‌گویی به سؤالات و شبهات افراد شیعه و یا ارتقای مهارت‌ها و اعتقادات به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.   

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha